C

cleopatra

Jag har en häst som veterinärbesiktigades för ca en vecka sedan. Vet. upptäckte att hästen var gallig i vänster bak och att kotsenskidan var svullen och hård. Hästen visade ingen hälta på varken hårt eller mjukt underlag efter böjprov och han är inte heller varm i benet. Vet. kunde inte säga vad det var men hon trodde att kotsenskidan kunde ligga i kläm. Men nu de senatse dagarna tycker jag att svullnade har gått upp och ner.
Vad tror ni om detta, ligger kotsenskidan i kläm? Är det någon som varit med om samma sak och i så fall vad gjorde ni åt detta?

Sv: Senskada?

Om inte en veterinär kan svara som har en flerårig utbildning - är det nog få som kan ge svar här. Åk och röntga på klinik.

Liknande trådar

Hästvård min häst hade en svullnad som vi upptäckte för ett par veckor sedan och bestämde oss för att kolla upp. Det visade sig vara ett trauma...
Svar
7
· Visningar
966
Senast: NOC14
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 973
Senast: Lutten
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 730
Senast: Oknytt
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 796
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka