Senaste tillskottet till garderoben

Aningsfull

Trådstartare
Dvärgpinschern börjar ha en ganska stor garderob nu med vintertäcken, regntäcken, tröjor osv.
Nu var det dags för en vinterjacka tänkte jag.
Se så snygg man kan vara! :D :love:

P1010019.jpg

Matte blev bara 600 kr fattigare. :angel: Är man dum så är man. Men hon håller verkligen värmen i den där jackan, den är helt kanon! :bow:

Så ni andra som spökar ut era hundar på vintern, vad har era hundar för nåt i garderoben?

Sv: Senaste tillskottet till garderoben

Min vovve behöver ju inget täcke, hon är dubbelpälsad och de längsta stråna är bortåt 15 centimeter långa, men jag var inne på en populär websida med hundkläder och dylikt, bara på skoj. Deras XXXXL är runt 45 cm över ryggen - min tjej är över 75 cm lång!!! Hon skulle ju aldrig ens KUNNA ha kläder, ens om jag skulle vilja köpa några! :rofl:

Men din vovve var väldigt fin i sin nya jacka! :love:

Jag får sy kläder till henne själv, helt enkelt. Jag har ett par lösa pälskragar som man kanske skulle kunna använda... *tänka*

Min tjej drar stolek L på den där jackan. Hon väger 3,5 kg så jag anar att det kan bli problem om man har större hundar. :angel: :D

Min väger drygt 30... Man kanske skulle satsa på en klädkollektion som har större storlekar, fast stora hundar har ju sällan kläder. Kan ju vara för att det inte finns några för dem att ha på sig, eller så är det bara för att stora hundar mer sällan har ett behov... Oj, vad djupt och tankfyllt det där blev... *storögd*

Det finns bra termotäcken upp till 90 cm i strl. Grand Danois brukar behöva täcken, och jag har aldrig haft problem att hitta än så länge.

Jag inhandlade faktiskt ett blågrönt rutigt täcke till min lilla bc-blandis för ett tag sen när det blåste en hel del. Hon vart jätte glad för sitt täcke. Har bara användt det två ggr men det kommer nog en vinter nästa år igen. :banana:

Varför går täcket på bilden ner bara runt frambenen och inte runt bakbenen? Fryser hunden mindre om bakbenen?

Aningsfull: De är så fina! Hon som designat det märket (th*o), kommer från Island! Men de är ganska dyra...

Arne har en hel del hemsytt som värmer, ser ok ut. Han väger ca 4,6 kg, så lite större än Julie!

Men idag kom ju våren!! Arne är på hunddagis för första gången, ovanligt lugnt på jobb:angel: Ska bli spännande och se hur det gått när vi hämtar honom vid 17,30:D

Riktigt häfitg! Nu har jag ju en hund som inte behöver några kläder för han inte fryser men jag har faktiskt funderat på något mot regnet... Mest för att jag tycker det är tråkigt att torka honom när det ösregnat.. :angel: Men jag tror inte det kommer bli något sådant då jag isåfall tänkt sy det själv och jag är ingen hejare på att sy....!!

För att det är en jacka. ;)
Tyckte det var synd att den inte fanns som overall då jag hellre hade velat ha en sån, men samtidigt har hon redan en vinteroverall till de riktigt kalla dagarna så då får jackan duga fint nu för en sådan har hon inte. Det bra med den här jackan är dock att den är ganska lång över ryggen så att den ändå täcker själva bakdelen, även om det inte går någonting runt bakbenen.

Jag älskar att sy. :love:
Har en del hemmasydda saker till henne också. Men nästa gång jag ska sy blir det nåt till greyhounden. Han ska få ett ulltäcke hade jag tänkt. Har tänkt ut en rätt bra modell också så att den ska täcka ordentligt under magen, över bröstet och gå upp en bit på hans svanhals. :D

Vi med större hundar har inget behov av att spöka ut dem så en klädkollektion för oss skulle nog inte gå så bra. Hunden har päls. Det räcker.

Så du är fel person att fråga om var jag får tag på en babysele till min hund? Vill bära min Malle på magen då han är lite ängslig av sig... :p
Eller ha en jacka på honom..då kanske han slutar bita i min & biter i sin egen?? :angel:

Jadzia skrev:
Vi med större hundar har inget behov av att spöka ut dem så en klädkollektion för oss skulle nog inte gå så bra. Hunden har päls. Det räcker.

Små hundar har också päls, ibland bra mycket mer än de behöver, men likförbenat så har branschen med täcken, jackor och smycken med mera skjutit i höjden och sakerna kan nu säljas för nära 1000-lappen styck utan att kunderna för den sakens skull slutar handla. Så varför skulle inte en kollektion för större hundar fungera? Ingen har ju vågat prova än, så hur vet någon att det inte skulle slå?

Och vaddå, vi med större hundar har inget behov av att spöka ut? Betyder det att alla som har små raser har ett sådant behov? Och att ingen med stor hund har det? Äh, smaken är väl delad?

My point being, så länge folk handlar kan man tjäna pengar på det. Man måste inte ägna sig åt droger, våld och sex för att ha ett framgångsrikt företag.

I grund och botten håller jag med dig, däremot så finns det stora hundar som behöver täcken. Min ena doberman frös så hon skaka utan täcke vissa dagar i göteborg.
-20 var inga problem men +1 och snålblåst å regn i göteborg så frös hon rejätl.
Alltstå fick hon ha täcke de dagarna.

Likså kan jag förstå att en del hundar kan behöva det efter träning eller under ex vilopauser ute om de har dåliga höfter ect.

Men då är det FUNKTIONALITET som efterfrågas, inte design.

Men det blir ju svårt att tillverka bärväskor åt typ st bernhard.. eller irländsk varghund *ser framför mig coola innebrudar med ENORMA väskor med hjul på & hundhuvud som sticker fram*
Folk får gärna klä sina hundar om dom vill..men personligen tycker jag att det gränsar till djurplågeri när hundstackarna har det inomhus.. & bärs omkring i väskor.. Låt dom vara hundar for god sake..

Gisburne skrev:
Små hundar har också päls, ibland bra mycket mer än de behöver, men likförbenat så har branschen med täcken, jackor och smycken med mera skjutit i höjden och sakerna kan nu säljas för nära 1000-lappen styck utan att kunderna för den sakens skull slutar handla. Så varför skulle inte en kollektion för större hundar fungera? Ingen har ju vågat prova än, så hur vet någon att det inte skulle slå?

Och vaddå, vi med större hundar har inget behov av att spöka ut? Betyder det att alla som har små raser har ett sådant behov? Och att ingen med stor hund har det? Äh, smaken är väl delad?

Ja, jag vågar hävda att en hel del med småhundar har någon sorts Barbiefixering eftersom de envisas med att sätta på hundarna tokiga utstyrslar utan att det behövs. Vad fyller en sommarklänning för funktion?

Det är en trend som inte behöver sprida sig och därför är jag rätt glad över att det inte finns så mycket tjafs att spöka ut större hundar med. Det finns täcken för de som saknar underull. Räcker inte det?
Vill man leka med kläder kan man som sagt skaffa en Barbie. Låt hunden vara hund.

Fast jag ser inget fel i att kombinera funktionalitet med design. Har man råd att köpa nåt för 600 kr till sin hund utan att det svider i plånboken så ser jag inget fel i det. Jackan är av skitbra kvalitet och riktigt varmfodrad. Hur bra som helst. :bow:

Sen kan jag hålla med om att ha kläder på inomhus, bära omkring jycken på armen osv är ja.. finner inget ord för det. Men en hund slutar inte vara hund bara för att den har en värmande jacka på sig ute på vintern. *inte riktat mot dig, bara i ren allmänhet*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka