senaste tävlingen, poäng

Venus_in_Furs

Trådstartare
När man ser bilderna i alla gångartstrådar blir man så nyfiken på vad ni brukar få för poäng när ni tävlar!

Så, senaste tävlingen då, vad fick ni i de grenar ni var med i;
på uttagning?
i ev. final?
Är du nöjd med de poängen?

Sv: senaste tävlingen, poäng

senaste tävlingen var i lördags. de va våran första tävling=) vallfari lätta höst. fyrgång 3,5 3,7 4,3 tror jag att jag fick om jag inte minns fel. Hästen gick knappt frammåt men gångarterna var rena och taktfasta. jag trodde faktiskt jag skulle få lite högre poäng, men tempot spelar tydligen väldigt stor roll. Men det är bara att träna=)

Sv: senaste tävlingen, poäng

Senaste tävlingen var i lördags med, samma som naggur var på.

I uttagning fick jag: 5,3 5,2 och 4,8
Relativt nöjd. Jag vet att han kan gå för mycket mera, men som han är nu är det jättebra siffror.
Sammanlagt 5,10 och det tog oss till a-final.

I a-final:
Tölten: 4,0-5,0 Inte nöjd med tölten, travtaktig, rollig och spänd.
Traven: 5,0-5,5 Han gick väldigt ekonomiskt tempomässigt och lyftmässigt. Men han var ju väldigt trött.
Skritten: 5,5-6,5 Lite tjorvg i munnen, men annars nöjd.
Galoppen: Han orkade inte med galoppen alls, han dog och vart framtung. Dock låg den på 5,0-5,5

Vi slutade på 6e plats med 5,11. Tre hundradelar till 5e platsen.
Jag är dock riktigt nöjd, för han har stått för inte så länge sen.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 671

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka