Senaste "House"

Lady_Morgaine

Trådstartare
Någon som såg senaste avsnittet då en gravid kvinna hamnade hos Dr House?
Jag brukar inte titta på det, men nu fastnade jag ju så klart.. :angel: De kom fram till att fotret var problemet och House ville abortera och vart jätteirriterad då de andra kallade det "barnet", det var ju ett foster!! Mamman var 42 och hade haft missfall tidigare och såg detta som sin sista chans att bli mamma och barnet var ca 2 veckor ifrån att kunna klara sig själv i en kuvös sista tiden.

I alla fall, de bestämde sig för att operera barnet, öppna magen och livmodern - operera barnet och sedan sy igen... där var en scen där House precis öppnar magen och ut kommer en liten liten hand och greppar om House´s finger:cry::love: det var jättegulligt.... å jag har inte alls en massa hormoner!!:mad::grin::D

Sv: Senaste "House"

Åh hur har jag missat det här? När går House och på vilken kanal :angel: Jag gillar House men visste inte att det gick just nu (kanske går för sent för oss bebismammor som somnar vid 19-tiden på kvällen :D )

Coolt låter det, undra om det skulle funka på riktigt ?

Jag tror att det var på 5:an..? eller var det 3:an...?

Riktigt bra var det... hoppas den går i repris kanske?:)

Coolt låter det, undra om det skulle funka på riktigt ?

Jag kommer ihåg att jag såg en bild för flera år sedan om en bebis som opererades för ryggmärgsbråck.

Den opererades när den låg i magen, och jag minns en sån gripande bild på när bebisen griper tag i fingret på läkaren. Helt otroligt.:love:

Jag såg det också, men hade aldrig hört talas om det förut. Så det var lite lustigt när Scrubs på sexan visade exakt samma sak igår kväll, och jag tror att det var pga samma sak också. Även där greppade den lilla handen en av läkarnas fingrar :D

Jag tjatade inte alls på pojkvännen om bebisar den kvällen :angel:

(Är inte gravid och kommer troligtvis inte bli de närmaste åren heller, så inga graviditetshormoner att skylla på här inte ;))

kl

Jag såg och blev väldigt berörd. Jag var tvungen att ringa min man direkt efteråt och bara prata av mig lite! Gud vad fantastiskt det är att det är en liten människa inne i magen!!

//julia

House ville abortera och vart jätteirriterad då de andra kallade det "barnet", det var ju ett foster!! Mamman var 42 och hade haft missfall tidigare och såg detta som sin sista chans att bli mamma och barnet var ca 2 veckor ifrån att kunna klara sig själv i en kuvös sista tiden.

I alla fall, de bestämde sig för att operera barnet, öppna magen och livmodern - operera barnet och sedan sy igen... där var en scen där House precis öppnar magen och ut kommer en liten liten hand och greppar om House´s finger:cry::love: det var jättegulligt....
Kan man se avsnittet som ett konservativt inlägg i abortdebatten i USA, eller är det för konspirationistiskt...? :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka