senare eller inte

S

sulan_88

i det stallet där jag har min häst får de sin morgonkraft+ ca. 2 kg hö vid 7-8 tiden och har fri tillgång till hö hela dagen ute.
jag brukar ta in henne vid 16-17 tiden beroende på om jag ska rida eller ej(senare isf).
hon får sin kvällskraft ca.18,30+ ca 6 kg hö, nu till min fråga ska jag ge henne kvällsmaten senare så det inte blir så himla lång tid mellan kvälls- och morgnmaten?

det kanske blir rörigt,men vad tycker ni?

En fodring till vore bra. Vi hade också sista fodringen vid 18.30 på kvällen förr och jag hatade det. Mitt fullblod fick visserligen 8 kg sista givan men det var slut vid 22.00 tiden och han käkade ju upp all halm sen.

kraftodret spelar inte så stor roll, men jag tycker du ska ge lite hö vid intag och sen en större giva när det är dags att släcka i stallet. Det bästa är ju att de har att äta på dygnet runt så ju oftare man ger desto bättre!

Jag tycker att du ska ge hö senare också om det fungerar.

Jag har ungefär samma tider som du men jag ger maten när dom kommer in och sen en gång till vid 22-23 tiden. Det fungerar bra för mina hästar.

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 267
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
384
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama