semiquarter

8

89madde89

Tror ni att en semiquarter sadel skulle passa på ett vamblod med väldigt hög manke och kort rygg?

Sv: semiquarter

Snälla Madde,

Du har lagt jättemånga trådar om en och samma sak på bara några dagar. Varför fortsätter du inte i samma tråd du redan skapat? Det är lättare för alla att följa diskussionen då.

Och ja det är troligt. De flesta varmblod går bra i en semiquarterbom. Men som jag sade i den andra tråden. Du måste prova.

Har du ingen bekant som kan hjälpa dig? Kanske någon du känner har westernsadel som går att prova så får du en hint om vad som kan tänkas passa.

mvh Eva

Jag tycker 89madde89 gör helt rätt! Man skall inte lyssna på de svar man får förrän man får det svar man vill.*

*Eftersom det alltid finns de som inte förstår ironi, vill jag berätta att detta inlägg faller inom den kategorin.

Min travare har full q bom så de e inte alls säkert att semi passar på din travare... Ta hjälp av nån, sadelutprovning e inget man ska hålla på med om man inte vet vad man gör.

*knapplån*

Om du, 89madde89, talar om i vilken del av landet du bor så tror jag säkert vi kan hitta en sadelkunnig person i din närhet som kan hjälpa dig att prova ut en passande sadel till dig och din häst...

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 568
Senast: morgaine
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka