Semestertips

Magiana

Trådstartare
Halva semestern har gått och jag har mest suttit hemma och häckat. Jag skulle behöva hitta på något. En tältningsresa har varit en idé men jag verkar ju inte komma iväg då jag inte kan komma på något ställe inte alltför långt bort som jag är sugen på att åka till. Jag fegar väl en del p.g.a. mina tidigare problem med panikångest för jag har inte vant mig vid att jag kan och så tycker jag tältning är ganska drygt egentligen (men kan funka som övernattning i brist på annat).

Idag funderade jag på hoppa på en långtur ridning med övernattning men är inte så sugen på kostnaden. En annan tanke har varit att gå en seglarkurs. Egentligen är jag inte en båtmänniska men kan kanske bli. Men 2500 för en tvådagarskurs är också utanför budget.

Så jag frågar den allvetande buke om lite fler idéer. Det bör vara något med naturanknytning, inte kosta mer än kanske max en tusenlapp och finnas någonstans i norra Stockholms län.

Tack för tipset men jag kommer inte att orka bära all utrustning själv. Jag var iväg på en liten tältningstur för en månad sedan ungefär och fick gå 3 gånger för att få med mig utrustningen från skogen till bilen (fick hjälp åt andra hållet). Då hade jag bara vad jag ansåg vara grundläggande utrustning: kylväska, tält, täcke & kudde (äger ej klaustrofobisk sovsäck), 2 liggunderlag, kamera, vattendunk, husgeråd, ombyteskläder, gasolkök och gasoltub.

Mitt tält är stort och runt som en frisbee när det är ihopfällt så det är bökigt att bära och mitt spritkök fick jag inte med mig från exet (och är inte så intresserad av att hämta det). Jag avskyr spritkök och använder hellre gasolkök, men det kan man inte bära på en vandring då kök och gasoltub väger på tok för mycket.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka