Selfies i medryttarannonser?

Filifjonkan_

Trådstartare
Är det någon annan än jag som sett detta? Under "medryttare finnes" har det, likt svampar ur jorden, ploppat upp annonser fyllda med selfies på unga tjejer som putar lite med läpparna, "duckface", if you like. Sen när var detta relevant i fråga om medrytteri? Vill man inte hellre se en bild på någon som rider i något avseende, för att liksom få en brief förhandstitt på vad som egentligen erbjuds?

Ja herreminje, jag kanske är gammal och hatisk eller något, men vem vill man ska se dessa annonser egentligen?
 
Jag är inte förvånad. En modern stallgång liknar ju mest en catwalk. Idag verkar det viktigt att vara snygg i stall.
Undrar hur mycket mina ridkläder stör folk när jag är på ridskolan.
 
Jag la också märke till det nu börjar tittade på medryttar annonser, vad säger en extrem närbild på ett öga om ridkunskaper t ex?

fast jag tycker att det är lika illa med en bild i stil med "hösäck som skrittar av ridskoleponny på långa tyglar"-Bilderna man ser lika ofta.

har man ingen bra bild så strunta i att lägga upp en! Texten är viktigare att formulera rätt för att väcka intresse.
 
Jag har också märkt av detta fenomen litegrann. Kanske är de så vana att allt går på yta? Personligen bryr jag mig inte smak och skulle snarare inte alls vilja se bild innan de kom ut.
 
det är ju för att man ska kunna sortera bättre. sålla bort dom fula. alla vet ju att utseendet är viktigast. man vill ju inte ha en ful medryttare och dessutom så rider dom snygga bäst. så svaret är ju givet :D
(ironi på hög nivå)
 
Är det någon annan än jag som sett detta? Under "medryttare finnes" har det, likt svampar ur jorden, ploppat upp annonser fyllda med selfies på unga tjejer som putar lite med läpparna, "duckface", if you like. Sen när var detta relevant i fråga om medrytteri? Vill man inte hellre se en bild på någon som rider i något avseende, för att liksom få en brief förhandstitt på vad som egentligen erbjuds?

Ja herreminje, jag kanske är gammal och hatisk eller något, men vem vill man ska se dessa annonser egentligen?

Jag har aldrig förstått vitsen med att visa en bild öht, varför är man intresserad av ev medryttarens utseende?
En bra och korrekt utformad annons i ren text räcker.

Ridbilder, filmer osv känns även de överflödiga i annonsen, det kan man skicka senare via mail om ens då.
Själv tror jag på att bilder/filmer vid annonseringar..Ja till och med jobbsökning!..Förstör det mer än det gör nytta eftersom att man hinner bilda förutfattade meningar, som man gör även helt omedvetet.

Själva riddelen har betytt minst för mig om jag ska vara ärlig..Det som är av vikt är att vi skulle ha samma hästsyn och skötselbiten är avsevärt viktigare (typ god koll på hälsostatus, kan göra allt grundläggande på ett bra sätt i stallet varje dag). En lugn och genuint intresserad medryttare som lägger ner tid där man känner att det är en person man vågar lämna hästen till
Ridning går liksom alltid att förbättra/förfina genom att man instruerar hur hästen bör ridas alt låter medryttaren gå för tränare ett par gånger..Det är tusen gånger svårare, om inte omöjligt däremot att tillsätta personen "sunt förnuft" sas
 
Senast ändrad:
Ett litet tillägg på det är att när jag och säkert många andra förut letade medryttarhäst så var det ganska vanligt att man först fick visa att man kunde sköta hästen före ridning ens kom på tal.
Någon annonsering var det inte tal om heller..Man åkte runt till stallen och frågade personligen.
Gör någon så idag?

Jag tycker det faktiskt var ett ganska vettigt upplägg i rekrytering, man fick prova på helt enkelt och känna sig för innan man bara slängde upp folk/överlämnade så mycket ansvar
 
Jag är inte förvånad. En modern stallgång liknar ju mest en catwalk. Idag verkar det viktigt att vara snygg i stall.
Undrar hur mycket mina ridkläder stör folk när jag är på ridskolan.
Håller med, det verkar vara snyggast kläder vinner. Usch, vilken trist tid vi lever i. Jag bryr mig inte ett skvatt om det är mysbrallor, jo*a hjälm och gröna gummistövlar så länge människan kan rida!
 
Lite OT, men är det ok att eran medryttare rider i mysbyxor? Jag skulle inte göra det vid själva provridningen, men det händer att jag ibland gör det vid andra tillfällen. Känner att jag får konstiga blickar av andra i stallet och är rädd att hästens ägare ska ogilla det :( Jag känner obehag av tighta byxor, därav mysbyxorna.
 
Lite OT, men är det ok att eran medryttare rider i mysbyxor? Jag skulle inte göra det vid själva provridningen, men det händer att jag ibland gör det vid andra tillfällen. Känner att jag får konstiga blickar av andra i stallet och är rädd att hästens ägare ska ogilla det :( Jag känner obehag av tighta byxor, därav mysbyxorna.

Haha, va? Nu är jag inte hästägare visserligen, men jag skulle inte komma på tanken att anmärka på vad någon annan rider i! Har fått en och annan skämtsam kommentar om att jag aldrig orkar dra på mig ridbyxor när jag bara ska ut i skogen, men inte så att någon är ogillande på något sätt.

Sen kan jag absolut förstå att det inte är uppskattat att rida i typ jeans med bakfickor i någon annans pedantskötta sadel, eller att står man på till exempel ridskola är det viktigt att föregå med gott exempel och inte rida i huvtröja (eller vad det nu kan vara) men utseendemässigt tycker jag inte att folk ska lägga sig i vad någon har på sig!
 
Haha, va? Nu är jag inte hästägare visserligen, men jag skulle inte komma på tanken att anmärka på vad någon annan rider i! Har fått en och annan skämtsam kommentar om att jag aldrig orkar dra på mig ridbyxor när jag bara ska ut i skogen, men inte så att någon är ogillande på något sätt.

Sen kan jag absolut förstå att det inte är uppskattat att rida i typ jeans med bakfickor i någon annans pedantskötta sadel, eller att står man på till exempel ridskola är det viktigt att föregå med gott exempel och inte rida i huvtröja (eller vad det nu kan vara) men utseendemässigt tycker jag inte att folk ska lägga sig i vad någon har på sig!
Hehe vad bra, då kan jag fortsätta rida i mysbyxor och stå på mig :D Är ett litet privatstall, och min foderhäst är den enda som rids för tillfället. Mina mysbyxor har inget som skaver på sadeln och sadeln är en syntetsadel.
 
Min medryttare ska ha hjälm och något vettigt på fötterna, men hur man ser ut däremellan bryr jag mig inte om.
 
Sådant här gör mig ännu mer bitter än jag redan var över att min ridskola ska läggas ner. Jag skulle förmodligen kunna komma till det stallet i en rosagrönrandig onepiece och den allmänna reaktionen skulle vara "åh, vad praktiskt och skönt!"
 
Lite OT, men är det ok att eran medryttare rider i mysbyxor? Jag skulle inte göra det vid själva provridningen, men det händer att jag ibland gör det vid andra tillfällen. Känner att jag får konstiga blickar av andra i stallet och är rädd att hästens ägare ska ogilla det :( Jag känner obehag av tighta byxor, därav mysbyxorna.

Det hade varit HELT okej för mig :)! I vintras red jag i princip aldrig i ridbyxor. Jag hade ett par jättesköna fleecebyxor med tights under i stället. Det höll mig varm och bekväm under ridturerna :).
 
Jag gör en liten trådkapning apropå länken sonderades tidigare i tråden och hoppas att ingen blir för arg på mig. Jag börjar med att dela två länkar till på ämnet.

http://www.samfak.gu.se/aktuellt/ny...m-rider-negativa-till-sina-kroppar.cid1237599
http://www.svt.se/opinion/article2349280.svt

Hur ser vi aktiva inom ridsporten på resultaten som påvisas i studien? Är det en önskvärd utveckling av sporten? Om inte, är det något vi bör göra något åt och hur i så fall?

Personligen blir jag lite oroad. Inte för att jag inte känner igen mig, utan för att jag tycker att det är oerhört sorgligt att sporten skapar ett skevt förhållningssätt till sin kropp (och vad som är viktigt hos en människa) hos ungdomar.

Jag är dock osäker på hur man kan bryta trenden och lära om ungdomarna. En möjlig lösning skulle kunna vara att ridskolorna plockar upp ämnet i sin undervisning. Dessvärre tror jag dock att man då missa den grupp som jag uppfattar som värst drabbad, nämligen ungdomar med egen ponny som tävlar.

Fler tankar på området?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp