Sektreklam???

B

Bodil

Är det någon mer än jag som reagerat på att det dyker upp en banner med reklam för Dianetik?
Jag tycker det är olämpligt att göra reklam för en sekt /Scientologin på Buke.
Vad tycker ni.
Anlägger för balansens skull moteld i form av en länk till en sida som ifrågasätter Scientologin.
http://www.xenu.net/

Sv: Sektreklam???

Det är inte Gunnar som väljer annonser. Utan firmor, företag och föreningar anmäler sig till http://www.google.com

Firmorna/föreningarna kan vara lite fula och lägga in lite olika sökpreferenser, som egentligen inte alls har med deras ämne att göra, vilket gör att det kan ge felaktiga visningar.

Jag kan rekommendera er, att antingen mejla Gunnar, eller också att ta kontakt med http://www.google.com direkt, vilket jag tror att de skulle uppskatta, eftersom de inte alla gånger har fullständig koll på företagen/föreningarna som anmäler sig. :bow:

Som IngelaH skriver är det Google som hanterar de google-annonser som finns här och där på sidorna. Google visar de annonser som de tror passar till sidans innehåll.

Jag är helt klart ingen Scientologi-förespråkare. Förhoppningsvis slipper vi se den igen. Återkom gärna annars.

har du möjlighet att på något vis påverka vilka annonser som visas? det har du kanske skrivit tidigare, men jag är lite korkad idag... :angel:

förstår att det är Google som "automatiskt" lägger in annonser, men t.ex. Scientologerna är ju kanske inte så "lämplig" reklam, och häromdagen såg jag annons för Sverigedemokraterna. Visst är det ett fritt land med yttrandefrihet etc etc, men just Sverigedemokraterna ger iaf mig lite dåliga vibbar... :crazy:

Just Sverigedemokraternas reklam, stod i kvällspressen (tror jag) att ansvarig chef för Google i Sverige har åtgärdat.

Mvh

IngelaH

Jag har möjlighet att blockera vissa webbadresser, men då måste jag ha adressen - sett annonsen.
Bra om google hanterar de olämpliga annonserna redan från sitt håll.

Eftersom scientologerna nämns i den här tråden borde väl annonsen komma upp här? Men det gör den inte, inte just nu i alla fall. Så den kanske är borta?

Jag har då helt lyckats missa den och lika bra är väl det! :crazy:

Det finns fler annonser som är på gränsen. "Copy gene" Ett privat företag som ägnar sig åt stamcellsnedfrysning är det ens är lagligt i Sverige?

Sexleksaker och spel om pengar på ungdomssidan har ju diskuterats här tidigare, men lär finnas kvar.

nu ligger "Livets Ord" i bannern högst upp på den här sidan.
räknas de med?

" Livets Ord Bibelcenter
Utrustar dig för din kallelse som troende med inriktning på mission. "

Just Sverigedemokraternas reklam, stod i kvällspressen (tror jag) att ansvarig chef för Google i Sverige har åtgärdat.

Mvh

IngelaH

Bara för att glädja alla er demokrater här på buke kan jag meddela att annonserna åkte upp igen när man undersökt saken närmare och konstaterat att det inte var frågan om något rasistiskt material. :)

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 576
Senast: sjoberga
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 923
Senast: Nahar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 833
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17