Segt analyssvar

Haukur

Trådstartare
Skickade in prov på hösilaget förra torsdagen, det stod på kuvertet att det skulle ta 2-4 dagar att få svar.
Nu har det gått drygt en vecka och fortfarande inget svar, mailade igår och frågade om det blivit något fel men inget svar på mailet heller.
Skickade till lantmännens "analycen". Någon som vet om dom brukar vara dåliga på att hålla tiden? Bör jag ringa på måndag och kolla så provet kommit fram?

Sv: Segt analyssvar

Dom räknar arbetsdagar förmodligen. Skicka på torsdag, det kanske kommer på fredag (om du har tur). Även om provet skulle vara klart på fredagen så kanske dom inte skickar svaret just den dagen, och om dom gör det så händer ju inte mycket med postgången lör/sön...Eller kanske dom inte ens börjar på fredagen.

Sen beror det väl på postgången. Men du kan ju ringa ändå och höra. Inte ovanligt det kan ta tid. Och helst inte nu runt juletider.

Nu använde jag visserligen inte Analycen, men jag fick vänta nästan två veckor på mitt svar.. När det väl kom hade jag varken fått det jag beställt eller ens rätt adress! Tre dagar senare fick jag dessutom en kopia till, precis likadan och fortfarande inte med de värden jag beställt. Jaja, tänkte jag, det får väl vara väl med det då.
Nu i veckan fick jag en faktura. 460 spänn för bara analys av smbrp, MJ! Igår fick jag en faktura till, på exakt samma sak. Jag har ringt och ringt, men ingen svarar. Sista gången jag använder det labbet kan jag säga!

Det kan ta längre tid än de säger, men att klanta det så mycket.. Nej, det köper jag bara inte!

de brukar ha en provdag, på hjortens är det tydligen torsdagar, och om du använt dem så tar de alltså en extra vecka för du skickade ju in på torsdagen och fick vänta till nästa torsdag? en idé.
Jag fick min analys i onsdags och skickade in i tisdags.

Tack för svaren!
Får se i nästa vecka, har det inte kommit på onsdag får jag väl ringa.

Förhoppningsvis kom det väl fram på fredagen, annars låg det på posten hela helgen....

Jag postade mitt hösilage på söndagen (sista minuten-brevlåda) och det kom fram på måndagen. På fredagen fick jag svaret.

Immer

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 079
Senast: tott
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 494
Senast: iNHALE
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 659
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar