- Svar: 61
- Visningar: 5 084
Ett nytt samspel växer fram. På torsdagen tog Patrik Kittel och Jovian sin första internationella seger och den kom i Grand Prix Special med 76.213 procent på Aachens klassiska dressyrmark.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är för låg kvalitet för att man ska se så mycket men tycker det ser ut som om den gapar konstant.
Är den enda jag har sett med Patrik Kittel och Jovian, har bara sett 1/3 men den delen ser enligt min utsago bra ut, hästen är mestadels över lod, dock rätt mkt sporrar i piafferna tex.
Då ser vi helt olika saker. Jag inte alls att den gapar konstant. Tog filmen på slow motion men kan inte se att den gapar konstant?Det är för låg kvalitet för att man ska se så mycket men tycker det ser ut som om den gapar konstant.
Jag kunde inte se förutom i ryggningen, men då tyckte jag mer att den tuggade lite på bettet och inte gapade av obehag. Det finns saker jag inte gillar med ritten men överlag ändå en av PKs trevligare ritter, tycker jag!Det är för låg kvalitet för att man ska se så mycket men tycker det ser ut som om den gapar konstant.
Just nu så kan han inte göra rätt antar jag. Antingen rider han för hårt eller så vågar han inget annat.Jag gissar att han passar sig noga nu en tid efter alla skriverier och den kritik som riktar sig mot honom och hans ridning. Är väl att det ska behövas rubriker för att hästarna ska ridas mindre oschysst.
Just nu så kan han inte göra rätt antar jag. Antingen rider han för hårt eller så vågar han inget annat.
All förtjänar en chans till, men kanske inte när det går ut över hästen. Jag tycker dock det är mer ärligt att skriva att det är kört än att hitta fel i att han ser ut att försöka förbättra sig.I mångas ögon har han varit körd ända sen förra gången med Scandic. Har sagt att alla förtjänar en andra chans, men det fick jag visst äta upp.
Jag har inte skrivit att han försöker bättra sig.All förtjänar en chans till, men kanske inte när det går ut över hästen. Jag tycker dock det är mer ärligt att skriva att det är kört än att hitta fel i att han ser ut att försöka förbättra sig.
Det var så jag uppfattade detta, jag trodde du menade att han red hästen bättre när han enligt dig rider mindre oschysst. Jag ber om ursäkt för att jag missuppfattat det. Hur menar du med mindre oschysst då? Inte kan du mena att han inte förändrat ridningen eller är hårdare mot hästen?Jag har inte skrivit att han försöker bättra sig.
Jag gissar att han passar sig noga nu en tid efter alla skriverier och den kritik som riktar sig mot honom och hans ridning. Är väl att det ska behövas rubriker för att hästarna ska ridas mindre oschysst.
Har vi något enda belägg för att Kittel försöker förbättra sig? Det hade ju krävt att han insett att han har gjort fel först, och det visar han väl inga tecken på?All förtjänar en chans till, men kanske inte när det går ut över hästen. Jag tycker dock det är mer ärligt att skriva att det är kört än att hitta fel i att han ser ut att försöka förbättra sig.
Men Kittel har ju sagt i intervjuer att han har insett att han tränade hästar fel förut, att han anammade lite mer hur hoppryttare tränar sina hästar för att göra hästarna mindre stressade och mer trygga.Har vi något enda belägg för att Kittel försöker förbättra sig? Det hade ju krävt att han insett att han har gjort fel först, och det visar han väl inga tecken på?
Nu har han ju blivit fotograferad i år situationer som inte var särskilt smickrande för hans ridning. Jag tänker främst på den blå tungan. Har han förbättrat sig nu de senaste veckorna, då?Men Kittel har ju sagt i intervjuer att han har insett att han tränade hästar fel förut, att han anammade lite mer hur hoppryttare tränar sina hästar för att göra hästarna mindre stressade och mer trygga.
Vad jag läste så tog även en annan fotograf foton från tävlingen och på dom fotona så fanns det inga blåa tungor. Så vilken fotograf ska man tro på? Och varför ska man tro på vissa men inte på andra? Sen som sagt, jag har dock inte sett hans ridning där fotona på dom blåa tungorna fanns så jag kan inte uttala mig om det.Nu har han ju blivit fotograferad i år situationer som inte var särskilt smickrande för hans ridning. Jag tänker främst på den blå tungan. Har han förbättrat sig nu de senaste veckorna, då?
(Jag läser sällan sådana intervjuer, de är så ointressanta. Vill jag lära mig något om hästar, finns det bättre saker att läsa.))
Det delades video på ritterna i tråden som vi hade, där man tydligt kunde se att hästen gick med munnen öppen typ konstant OCH att tungan var blå. Vad mer behöver du?Vad jag läste så tog även en annan fotograf foton från tävlingen och på dom fotona så fanns det inga blåa tungor. Så vilken fotograf ska man tro på? Och varför ska man tro på vissa men inte på andra? Sen som sagt, jag har dock inte sett hans ridning där fotona på dom blåa tungorna fanns så jag kan inte uttala mig om det.
Om det inte är den blåa tungan för många årsedan som du pratar om när han faktiskt höll på med rollkur också. Då red och tränade han dåligt och nej, jag stöttade ingenting av det han gjorde på den tiden.
Och den intervjun var ingen tidning det var bara en intervju på en tävlingsplats nånstans. Och knappast i "jag ska lära alla att rida" syfte utan det var bara en fråga till honom hur han tränar sina hästar och hur och varför det går bättre än det hade gjort.
Som sagt, och som jag skrivit många gånger, jag tycker inte ritten är bra men färgen på tungan har jag inget att säga om. Det är som sagt svårt att avgöra färger på det sättet. Det var dock inte Kittel jag såg rida, det var nån annan. Och det var som jag skrev Kittel som jag inte hade sett.Det delades video på ritterna i tråden som vi hade, där man tydligt kunde se att hästen gick med munnen öppen typ konstant OCH att tungan var blå. Vad mer behöver du?