Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min häst har senaste veckorna varit betydligt segare än vanligt, misstänker att det hänger ihop med pälsbytet.
hon har inte tappat hull (är lättfödd). Ska jag ändå öka på maten? Eller ska jag bara ta det lugnt nån månad?
hur hade ni gjort?
Inte pälssättningen men tillverkningen av den nya pälsen är klar. Sedan tar det lite tid för den att växa ut. Därför har det ingen verkan med foder när hästen väl börjar fälla utan det är vid tillverkningen inne i hästen ca 1 till två månader innan den börjar fälla som det behövs rejält med protein.Fast inte är väl pälssättningen klar för att de börjar fälla? Visst att den påbörjas långt innan, men det växer ju fortfarande ut ny päls under själva fällningen.
Ja, min blir ju seg ända från det, och då jag vet att det kan vara pälstider på gång och fortsätter med lite extra tills han känns pigg och bra eller pälsen är satt,Inte pälssättningen men tillverkningen av den nya pälsen är klar. Sedan tar det lite tid för den att växa ut. Därför har det ingen verkan med foder när hästen väl börjar fälla utan det är vid tillverkningen inne i hästen ca 1 till två månader innan den börjar fälla som det behövs rejält med protein.
Bättre sent än aldrig med proteinet tänker jag iaf. Det är ju fortfarande så tidigt så det bör väl inte vara alldeles för sent för att ge extra.Återupplivar tråden på förekommen anledning. Misstänker att pälsfällningen gör pälsklingen lite seg. Kanske borde gett med protein för en månad sen men om han nu är trött nu? Kan man köra på med lite havre tex (får ingen kraft), det är ju inget kul o gå runt o känna sig seg tänker jag...
Återupplivar tråden på förekommen anledning. Misstänker att pälsfällningen gör pälsklingen lite seg. Kanske borde gett med protein för en månad sen men om han nu är trött nu? Kan man köra på med lite havre tex (får ingen kraft), det är ju inget kul o gå runt o känna sig seg tänker jag...