Sv: Se upp för älgjakten
*KL*
Aldrig haft problem jag heller. Alltid välkommen att rida, idel soliga miner.
Jag lämnar dem ifred i skogen första veckan. Det finns folk som BARA har den veckan att jaga på, och 51 veckor om året ser fram emot den. Jag kan rida i skogen 52 veckor om året.
Sen rider jag som vanligt, vilket innebär att var jag en rider så kommer jag störa någons jakt. Frågar ibland när de tänkt jaga, så kan jag rida någon annanstans just då, men får alltid svaret 'nej nej, inte behöver du det, det är inga problem, rid du det gör ingenting'.
Skulle jag låta bli att rida under jakten kunde jag sluta rida nu i början på sept, och låta bli framtill vårkanten. Det jagas flitigt och konstant. Jag trodde inte den börjat här, men imorse påväg till jobbet var skylten med 'kör försiktigt, lös hund' uppe. DET gillar jag inte, att de jagar vid trafikerad 70-väg med löshund, men.. I övrigt jagas det i närhet av varenda grusväg som finns här.
Enda jag gör är låter bli att ta med hunden under jakten, i övrigt så både här och där jag bott förr har ryttare och jägare lyckats samsas utmärkt väl i alla år. Utan grums och utan någon blodspillan.