SD bästa valarbetare

landsbygdsbo

Trådstartare
Läste dagens GP och fann en intressant ledare.
Ligger mycket i det. Han talar om solidaritetens dilemma.
"Tiggarna är för närvarande SD:s bästa valarbetare, vilket både du och jag innerst inne vet även om vi kanske inte vill erkänna det för oss själva. Och varje gåva till dem håller dem kvar på gatan utanför Konsum eller Ica ytterligare en tid. Den dagen vi alla slutar skänka pengar åker de helt enkelt hem, eller någon annanstans. Så krasst och enkelt fungerar ett ekonomisk incitamentsystem."
Och så länge tiggare sitter framför butiken så kommer SD att få fler röster....

Hörde en intervju på radion om rumänska tiggare. Där hävdade man att många fattiga tex romer hade fått det bättre i Rumänien. Det menade man i programmet var tack vare andra europeiska länders påstötningar. Jag tror knappast andra länder hade engagerat sig och tryckt på om det inte varit för att tiggarna kommit till deras länder.
Så ja... på så sätt tror jag tiggeriet lett till något positivt. Även om jag önskat att folk fått det bättre utan att ha behövt tigga och åka över halva europa.

Hörde en intervju på radion om rumänska tiggare. Där hävdade man att många fattiga tex romer hade fått det bättre i Rumänien. Det menade man i programmet var tack vare andra europeiska länders påstötningar. Jag tror knappast andra länder hade engagerat sig och tryckt på om det inte varit för att tiggarna kommit till deras länder.
Så ja... på så sätt tror jag tiggeriet lett till något positivt. Även om jag önskat att folk fått det bättre utan att ha behövt tigga och åka över halva europa.
Långt innan tiggarna dök upp så har EU öronmärkt pengar till romerna i Rumänien, problemet var att Rumänien inte hade några verksamheter där pengarna kunde användas, dvs de sket högaktningsfullt i romerna o deras situation.

Långt innan tiggarna dök upp så har EU öronmärkt pengar till romerna i Rumänien, problemet var att Rumänien inte hade några verksamheter där pengarna kunde användas, dvs de sket högaktningsfullt i romerna o deras situation.
Det jag har läst och hört om var att det inte fanns någon politisk vilja att förbättra romernas situation. Så även fast det fanns pengar var inte de styrande intresserade av det. Det ansågs inte heller populärt hos den övriga befolkningen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka