Schampoo och balsam?

linnsan

Trådstartare
Löwchentiken börjar få riktigt lång päls och kommer behöva schamponeras oftare. Speciellt i detta vädret. Tidigare har jag använt mitt egna schampoo och balsam men kan tänka mig att det inte är det bästa när det görs ett par gånger i månaden. Någon som kan rekommendera bra och gärna billiga produkter? :)

Hört att yes-diskmedel utspätt kan funka som schampoo, bra/dåligt?

Hon ska ju även ställas ut så pälsen ska ju hållas i så bra skick som möjligt.

Jag har PCL-schampoo till mina fyrbeningar. Tidigare använde även jag mitt egna schampoo och balsam, men efter att ha provat PCL så vägrar jag göra det igen, det är en enorm skillnad åt det positiva hållet när jag använder hundschampoot. Köpte det mest för att det var billigt, men ja, om min flaska någonsin tar slut så kommer jag köpa en till likadan :p

Löwchentiken börjar få riktigt lång päls och kommer behöva schamponeras oftare. Speciellt i detta vädret. Tidigare har jag använt mitt egna schampoo och balsam men kan tänka mig att det inte är det bästa när det görs ett par gånger i månaden. Någon som kan rekommendera bra och gärna billiga produkter? :)

Hört att yes-diskmedel utspätt kan funka som schampoo, bra/dåligt?

Hon ska ju även ställas ut så pälsen ska ju hållas i så bra skick som möjligt.

Jag älskar Chris Christensens alla produkter!

Yes bara klibbar ihop pälsen och gör den tovig.

PCL har jag använt i mååååånga år och det är både drygt och bra. Såpa, yes, människoschampo osv har helt fel ph-värde för päls och hud.

Tillägg: Kör vitamin & silk (tror jag det heter) på alla hundarna.

Låter som att det är värt att testa! :) Var köper du det?

Jag köpte det i min närmaste djuraffär, men jag tror att det säljs lite överallt på nätet också. Finns tex på Animail. Kan tillägga att jag kör på samma som @Gnist, den som heter "vitamin & silk"

Såhär ser förpackningen ut:
815611_1.jpg

Finns visst som gigantstor förpackning också, om man har hund som badas tusen gånger per år :p (Jag badar hundarna 1-2 gånger per år ungefär, därav att en flaska räcker hur länge som helst)

När jag hade trimmet i full gång så köpte jag 5 L dunkar av schampo och balsam. Nu köper jag den lilla flaskan ovan och iom att man ju kan späda det 1:10 så räcker den länge :up:

Jag köpte det i min närmaste djuraffär, men jag tror att det säljs lite överallt på nätet också. Finns tex på Animail. Kan tillägga att jag kör på samma som @Gnist, den som heter "vitamin & silk"

Såhär ser förpackningen ut:
815611_1.jpg

Finns visst som gigantstor förpackning också, om man har hund som badas tusen gånger per år :p (Jag badar hundarna 1-2 gånger per år ungefär, därav att en flaska räcker hur länge som helst)

Kör samma. Jättebra.
Har även ett Aloe veraschampoo för hund, som jag tycker funkar fint.

Jag använder Espree Rainforest till mina phaléner, både schampot och balsamet späder man rejält så det är väldigt drygt. Dessutom luktar det väldigt gott!

Jag använder 4 ESS till den långhåriga. Tycker det funkar kanon. Till nakenhunden har jag massa konstiga specialschampon som känns som överkurs för en hund med normal hud
schampo4ess-460x500.jpg

Jag har testat lite olika till min pudelmix med mjuk päls. Prob ( ett tjärschampo) är bra, K9 är superduper, PCL silk är bra till en början men sedan börjar pälsen lukta häst redan efter 2 veckor. Men tvättar man ofta och vill ha ngt vårdande är det bra. Min favorit är faktiskt K9 av hundschampon är också drygt, och Natusan top to toe wash av människorschampon. Det är sls fritt och sliter inte på pälsen. Efteråt använder jag Tressemes balsam med aloe som är siliconfritt. Problemet med Silicon är ju att det bara kan tvättas ur med starka schampon Nu tvättar jag min hund bara 1 gång i månaden. Tvättar jag oftare så väljer jag hundschampon.
Vad jag gillar med K9 också är den milda doften. Klarar inte stark parfym.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 068
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 816
Senast: mars
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 540
Kläder & Bli fin Har en väska i nubuck och kalvskinn som jag behöver göra rent. Väskan är av ljust läder men har blivit missfärgat då jag lät ett par...
Svar
0
· Visningar
749
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka