Seabaz
Trådstartare
Okej så nu till slut fick jag röven ur och köpte mig en schampoo bar med tillhörande plåtask. Nyfiken om och hur det fungerar.
Köpte en "rose" som skulle vara fuktbevarande och mot tort hår/hårbotten.
Har använt den 3 gånger hittills.
Jag verkligen älskar hur mycket lödder som blir och doften är såå nice!
Men!
Nu i morse så var det väldigt svårt att få upp locket till plåt-asken.
Det skum från tvålen (jag kallar den schampoo-tvål) har liksom torkat i skruvlocket.
Efter att jag carit tvungen att kliva ur duschen. Torka händer och ask fick jag till slut upp den och kunde fortsätta duscha.
Nu till mitt hår. Jag har tunt, blondt skandinaviskt hår. Jag brukar normalt enbart använda schampoo, inget balsam.
Håret känns så mjukt och fint under vatten med denna tvål men efter att jag handdukstorkat håret och ska borsta det så är det ett skatbo och det skär i hjrtat hur jag får slita borsten genom håret.
Detta har aldrig hänt med "vanligt" schampoo oavsett märke (dyrt eller billigt).
Kan ju hända att jag har fel sorts tvål för mitt hår just?
Men problemet med metallburklocket kvarstår ju...
Tillägg: när håret väl är borstat och torkat så känns håret och hårbotten riktigt bra!
Vad är era erfarenheter om schampoo-tvålar?
Köpte en "rose" som skulle vara fuktbevarande och mot tort hår/hårbotten.
Har använt den 3 gånger hittills.
Jag verkligen älskar hur mycket lödder som blir och doften är såå nice!
Men!
Nu i morse så var det väldigt svårt att få upp locket till plåt-asken.
Det skum från tvålen (jag kallar den schampoo-tvål) har liksom torkat i skruvlocket.
Efter att jag carit tvungen att kliva ur duschen. Torka händer och ask fick jag till slut upp den och kunde fortsätta duscha.
Nu till mitt hår. Jag har tunt, blondt skandinaviskt hår. Jag brukar normalt enbart använda schampoo, inget balsam.
Håret känns så mjukt och fint under vatten med denna tvål men efter att jag handdukstorkat håret och ska borsta det så är det ett skatbo och det skär i hjrtat hur jag får slita borsten genom håret.
Detta har aldrig hänt med "vanligt" schampoo oavsett märke (dyrt eller billigt).
Kan ju hända att jag har fel sorts tvål för mitt hår just?
Men problemet med metallburklocket kvarstår ju...
Tillägg: när håret väl är borstat och torkat så känns håret och hårbotten riktigt bra!
Vad är era erfarenheter om schampoo-tvålar?