Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder billigast möjliga schampoo (har just nu stående ett från ÖB, "Sjöbogårdens", oöppnat), inget balsam. Han badas bara när han skitat ner sig riktigt ordentligt (tänk: badat i lera) och självrengöringen inte räcker till.Utställningshundar badas väl ganska ofta eller? Vad använder ni som har utställningshundar för schampo, balsam?
För ni måste väl använda bra "grejor"!!?
Om skötsel skrev:Vad gäller skötsel, så behövs det bad en gång i veckan och det gäller båda varianterna. Puffarnas päls kan vara mycket olika och vid ettårs- åldern brukar valppälsen fällas och kan då vara ganska arbetsam . Ett år senare har de flesta fått sin vuxna päls och en del blir då mycket lättare att sköta Detta gäller dock inte alla. En powder puff kräver pälsvård och sköter man pälsen regelbundet så blir det i regel inte några större problem men ett visst intresse för pälsvård bör finnas så att det inte känns betungande.
De nakna ska också ha sitt bad och sin finputsning någon gång i veckan. I "tonåren" kan även här, extra bad behövas för att hålla huden ren och smidig.
1 gång i VECKAN ????
Min sch/bc har jag tvättat/schamponerat en gång i hela hans LIVoch han är drygt 9 år
Den lille har jag aldrig schamponerat och han är 3,5 år
rottisen badas med grönsåpa :P
Oj hur har du lyckats utan att schamponera dina hundar? De måste ju bli smutsiga speciellt vissa årstider?.