Schabrak + luva

Stefffie

Trådstartare
Har letat lite, men hittar ingen gammal tråd som kunnat svara på mina frågor.

Jag har funderat på att köpa ett riktigt snyggt set av schabrak+ luva till min kompis i present, tänkt i första hand till tävling.
Själv har jag noll koll på vad som finns och vad som är "inne" just nu, så jag vänder mig till bukeoraklet. ;)
Jag vet att jag på Falsterbo förra året såg ett GUDOMLIGT snyggt mörkblått schabrak med typ.. röd/vita, ev. guld på passpoalen. Kommer självklart inte ihåg vilket märke..
Vad skulle ni förslå för märke/färger? Jag har faktiskt inte sett hennes nya häst än, men jag vill minnas att båda de två som är tänkta som tävlingshästar är mörkbruna, nästan svarta i färgen. Färgrekommendationer?
Broderar folk fortfarande sitt namn på schabraken eller är det totalt ute?

Ni får gärna tipsa om vart man kan få tag i det billigast, men det är viktigt att jag får grejerna innan 5 juni, annars får jag åka till ngn ridsportsaffär som har det.

Bomba mig med förslag! :bump:

Sv: Schabrak + luva

Schokemöhle (nej jag vet inte hur det stavas :p) Har fina sett. Har tre såna. Schabraken har så grymt bra passform. Inte så jättedyra tycker jag, schabraken kostar 350 och luvan runt 200 har jag för mig.
Jag har grönt, begie och grått och alla passar jättebra på min mellanbruna häst.

Tack för ditt förslag, ska genast kolla upp!

Vill bara göra ett allmänt förtydligande, priset är inte jättenoga, är det inte obscent mkt pengar är det ok, men finns det för 800 kr på ett ställe vore det ju skönt o slippa betala 1000 kr på ett annat. ;)

(Jag har ingen aning om vad man får räkna på att lägga ut, men upp till 1000-lappen för schabrak och luva är ok)

Charlies Häst och HUnd har jättefina Italienska i snygga färgkombinationer:d liknar RG men lite billigare. Kostar runt 800:- finns med matchande huva till som kostar runt 300 skulle jag tro. Sjukt snygga med super passform. Ex finns marinblåa med limegröna detaöjer, kantband och dubbla passpoaler i grönt och blått:love: HAr själv ett ljusbrunt med beige kant och brun/rost färgad fläta

Schockemöhle har även fina schabrak som sitter super. Billiga, deras dyraste med svettabsorbering kostar runt 500 tror jag.

Equalityline har ju fina schabrak de med. Där kan du ju specialbeställa färgerna helt och hållet samt även med matchande huva till.

Det är nog Esperado du tänker på. Har två st sådana "set" och schabraken låg på 799:- och mössorna på 499:- om jag inte minns helt fel.

Ja just det, bara älskar dessa schabrak....blir bara sådana i framtiden för min del. Snygga både till tävling och träning:d

Jag har ett Esperado. (Prisuppg. har redan skrivits här)
En del vill ju absolut ha luva och schabrak i samma färg, men jag tyckte detta var fint. Och sen är det inte så snyggt med ljus huva på en mörk häst enligt mig :)
Bild163.jpg

Anna Scarpati har de finaste färgkombinationerna & passpoalerna tycker jag :love: Finns i alla möjliga färger, själv har jag ett mörkblått med 33 pp (beigeguld/vinröd/mörkblåglittrig)

Jag köpte ett set på Charlies under Gbg Horseshow. Det andra köpte jag genom några utländska som alltid är i Gbg och Falsterbo.
Tror dom kallar sig Horsefashion?

Liknande trådar

Utrustning Yes har börjat fundera på julklapp till lillasyster som ska tävla min häst i hoppning till våren. Hon har ingen tävlingsutrustning vare...
Svar
7
· Visningar
1 747
Senast: Långnos
·
Utrustning Om allt går bra med lillan på kliniken på torsdag ska jag beställa ett par nya Anna Scarpati schabrak! Blir nog allround båda två då...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Sorbe
·
S
Ridning Hej! Jag har en foderhäst genom ridskolan som jag sköter om rider en dag i veckan.. Hon är en maxad D-ponny & väldigt grov.. Mörkbrun...
Svar
1
· Visningar
954
Senast: SannasMichelle
·
Utrustning Jag ska beställa ett Anna Scarpati schabrak men har lite ångest angående färger. Ska ju välja färg på schabrak, kantband och passpoaler...
Svar
4
· Visningar
1 828
Senast: LinnHolmbom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama