Jag har ju grejer ute till försäljning och blev kontaktad av en som ville köpa en grej av mig. Haken var att hon inte kunde komma och hämta den själv utan skulle skicka en DPD-brevbärare som skulle plocka upp den och betala för varan. Jag anade oråd och googlade. Mycket riktigt så är det en scam. Tur jag inte gick på det.

Senast ändrad:

Idag har jag fått ett nytt meddelande från en som vill köpa samma pryl. Samma upplägg i mejlet, men denna gång skulle köparen använda EMS Express. Och efter googling så ser jag att det är en postnord-tjänst. Men nä.

Idag har jag fått ett nytt meddelande från en som vill köpa samma pryl. Samma upplägg i mejlet, men denna gång skulle köparen använda EMS Express. Och efter googling så ser jag att det är en postnord-tjänst. Men nä.
Svara personen med "Jag vet att du är en bluff och vill inte sälja till dig" och så blockerar du sedan. :)

Jag är såhär mogen :angel: Tycker det är så dåligt av Facebook att inte göra något när man anmäler
98FF6D94-08AA-4606-AB6A-466AC0119164.webp

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
620
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 839
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30