sätta igång

Falkenrally

Trådstartare
min häst skada sig fram på frambenet (mitt på skenbenet) såpass att det måsta sys. hon har haft boxvila fram tills imorrn då hon får gå ut i sjukhage.

så nu till min fråga.

kan jag sätta igång henne fast hon har stygnen kvar?

det jag menar då är korta promenader ev. första steget inom akademisk ridkonst.

här är en bild på det ihopsydda såret. ( kortet är taget på nära håll)

18179016.jpg

tack på förhand

H julia o lilja

Sv: sätta igång

Har du en pigg pålle så hade jag väntat....risken att såren går upp är för stor....

Jag hade inte vågat om det gällde mitt sto, hon lever rövare efter boxvila....hon hade slitit upp det direkt...:crazy:

Men för att göra svaret enkelt.....:idea:

Ring till din veterinär och fråga!? :)

//Domino_s

Har du en pigg pålle så hade jag väntat....risken att såren går upp är för stor....

Jag hade inte vågat om det gällde mitt sto, hon lever rövare efter boxvila....hon hade slitit upp det direkt...:crazy:

Men för att göra svaret enkelt.....:idea:

Ring till din veterinär och fråga!? :)

//Domino_s

visst är hon pigg, gick fram och tillbaka på gårdsplanen idag och då bocka hon på stället:smirk: men har hennes framben lindade;). och kommer säkerligen ha de under tiden som hon går i sjukhagen.

och nu är jag osäker om jag ska ha henne i sjukhage då det har kommit ner 3 cm snö så hon lär ha köldknäpp imorrn..:)

Jo då....min skrutta körde hela skolan med bockningar, levad, kapriole....o ja vet inte vad....:crazy:....Snacka om en orolig matte, och då hade min endast 1 stygn på in och utsida på varje has.

Jag kunde ju inte linda, men sitter det fint på din så kör på....:)

//Domino_s

Jo då....min skrutta körde hela skolan med bockningar, levad, kapriole....o ja vet inte vad....:crazy:....Snacka om en orolig matte, och då hade min endast 1 stygn på in och utsida på varje has.

Jag kunde ju inte linda, men sitter det fint på din så kör på....:)

//Domino_s

hahah okey hihi.

vad hade din häst gjort då?

hmm.. snacka om att man är orolig dels för hästen och dels för sig själv för att man tror ju nästan dom ska komma på en..hihi.

ska nog gå på en promenad me min flicka imorrn.

hon va som galen idag rulla 2 ggr i boxen och sparka i väggarna + att hon sparka sönder sin vatten hink. suck.. hon protestera högt när jag fixa med pencilinet men när jag skulle ge henne de så stod hon lugnt och stilla och tog emot. hihi tur att det va den sista hihi.

Hon opererades för lösa benbitar i bägge bakhaserna....

Fast värst var nog när vi skulle ta stygnen....Slutade med att jag fick springa utanför stalldörren med en sopkvast o vråla för att hon skulle koncentrera sej på mej så att min mamma kunde klippa stygnen på insidan av hasen....jisses säger ja bara....Hade någon sett mej hade dom la ringa psyk direkt....:angel:

Tyvärr hade vi 1 meter snö när jag promenerade min efter operationen....smidigt att klafsa runt i det när hon levde rövare som hon gjorde....:D Men motion fick jag....:angel:

//Domino_s

Liknande trådar

Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 282
Senast: Unhappy
·
Hästvård Min häst har gjort sig illa i hagen och dragit upp ett ordentligt sår på frambenet. Hon är sydd och ska stå i sjukhage + gå promenader i...
Svar
5
· Visningar
1 962
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 056
I
Hästvård Känns som jag har haft maximal otur med min pålle nu. Och i måndags överraskade han mig med att ha ett stort och djupt sår på H-fram ca...
Svar
7
· Visningar
4 471
Senast: pomelo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka