Hejsan, jag har letat på internet och här på Buke efter någon tråd där jag får det bra förklarat, jag undrar alltså hur jag skall sätta igång min lilla pålle som nu vilat 2 månader efter veterinären konstaterade töjning på nedre gaffelbandsfästet höger fram. Jag kommer absolut att rådfråga min veterinär då den sista kollen sker om ungefär en månad, men vill gärna höra tips och råd från någon som själv upplevt det!
Under viloperioden har hon fått gå i vanlig hage samt promenerats kortare stunder. Då hon är friskförklarad skall jag då börja skritta uppsuttet kortare sträckor och sedan sakta gå över till att trava några steg? Eller skall jag longera henne i skritt och sedan trav i några veckor? Jag har tillgång till hårdare underlag så det är nemas problemas. Jag behöver hur som helst alla tips jag kan få
Under viloperioden har hon fått gå i vanlig hage samt promenerats kortare stunder. Då hon är friskförklarad skall jag då börja skritta uppsuttet kortare sträckor och sedan sakta gå över till att trava några steg? Eller skall jag longera henne i skritt och sedan trav i några veckor? Jag har tillgång till hårdare underlag så det är nemas problemas. Jag behöver hur som helst alla tips jag kan få