Sårig katt?

Sv: Sårig katt?

Svårt att säga, men kanske infekterat stickmärke? Hur mår kissen? Är han dålig, ring vetten på studs, annars vänta tills imorgon och ring då.

Kissen mår bra, han lekt lite nyss. Han verkar lite trött men det kan man förstå. Ingen feber.

Han låg inne för urinsten. Han lägger lite urin märker jag, torkade med en vit padd och då var det lite rosa. Han kissar rätt ofta men lite. Läste någonstanns att urinrörets slemhinnor kan vara irriterade efter spolning, därefter blod i urinen?

Hur har det gått? Vad sa vetten?

När det gäller blodet i urinen vet jag för lite för att säkert kunna svara, bättre du ringer och pratar med dem som haft hand om kissen.

Pratade precis med veterinären. Lite blod i urinen några dagar efter är inget ovanligt, då slemhinnorna är irriterade. Att han kissar ofta kan också vara att det är lite irriterat. Så länge han kissar utan att ha ont.

Ang. såret då trodde hon det kunde vara ett sticksår som han rivit upp. Hon bad mig skicka bilden för lite mer info.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 339
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två katter, Göte 10 år och Igor 9 år. Göte har behövt flera turer till veterinär sista tiden då han skadats och därefter fått...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka