Varning för bild på sår. För ett par veckor märkte jag att Bruce tvättade sig lite väl maniskt på ena baktassen. Jag tittade och upptäckte att han hade vad som såg ut som ett sår mellan tårna. Det var en ”bulle” och ur den kom blod och sårvätska. Det var även som ett brunt klet mellan tårna. Jag antog att han fått någon sticka eller att något fastnat mellan tårna som orsakade svullnaden i form av en bulle, och att det bruna var sårvätska och smuts. Jag tvättade noggrant med alsolsprit och dagen efter såg det bättre ut. Han verkade acceptera min rengöring och slickade inget mer själv
Idag upptäckte jag att han låg och tvättade igen och jag tittade och såret ser precis ut som förra gången. En ”bulle”, sårvätska och brunt klet mellan tårna. Så nu blev jag lite orolig för att det inte läker. Är det ett vanligt sår tro eller något annat? Jag har tvättat rent ordentligt igen nu, men tycker det är svårt att se fullt ut vad det är eftersom det sitter mellan tårna.
Vad tror ni? Ska jag ta honom till vet eller ska jag fortsätta tvätta själv dagligen ett tag framöver och se?
Idag upptäckte jag att han låg och tvättade igen och jag tittade och såret ser precis ut som förra gången. En ”bulle”, sårvätska och brunt klet mellan tårna. Så nu blev jag lite orolig för att det inte läker. Är det ett vanligt sår tro eller något annat? Jag har tvättat rent ordentligt igen nu, men tycker det är svårt att se fullt ut vad det är eftersom det sitter mellan tårna.
Vad tror ni? Ska jag ta honom till vet eller ska jag fortsätta tvätta själv dagligen ett tag framöver och se?