Sår i skapet, skimmel cancer?

Perfectdoll1998

Trådstartare
Min 19 åriga ponny valack skimmel har haft en knöl på halsen precis bredvid ganashen på ena sidan. Har pratat med vet om detta och det är misstänkt melanom, men han har haft den nu i ca 1 år och inga nya har uppkommit. Förrän nu, idag hittade vi sår utan på skapet och upp i vilket oroar mig något otroligt. Efter detta kollade vi igenom efter andra knölar och hittar några även under svansen. Mina frågor är då:
kan såren vara melanom?
Hur allvarligt är det om det i så fall uppkommit flera knölar på väldigt kort tid?
Om såren inte är melanom vad kan orsaka sår upp i skapet?

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 181
Hästvård Hej alla! Jag skriver detta inlägg för att jag håller på att oroa ihjäl mig själv. Har en ung valack som haft en fibroblastisk ink...
Svar
15
· Visningar
8 056
Hästvård Jag har läst allt jag kunnat hitta om s.k. skimmelknölar men det mesta jag läser handlar om den godartade varianten. En knöl stor som en...
Svar
12
· Visningar
6 326
Senast: Kaffekakan
·
Hästvård Jag har en 17-årig arabvalack, skimmel. För ett år sedan fick han åka in till Ultuna akut för att han inte drack/kissade. Förutom andra...
Svar
4
· Visningar
3 781
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama