Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

*knapp*
Jag har redan börjat träna terräng med min pålle. Det blir väldigt många fina små bäckar av rinnande vatten när snön smälter. Jäääätteläskigt tycker han, så dom hoppar vi över flera gånger dagligen. Allt för att undvika ännu en säsong med bad i vattenhindren! :D

Det vänder fort i hästvärlden, vi har just fått veta att Q har en hovbensfraktur. Fy fan vad livet suger ibland.

Idag skruvade jag ur broddarna :bump: Dessvärre är alla skogsvägarna totalt livsfarliga av tjälen just nu men ut med ån går det bra att rida :D

Bäva månde ni alla konkurrenter! Nu har vi hoppat TVÅ hinder i galopp i följd....ja, vi travade två steg precis innan men vadå??:angel:

Och ni som ska starta 100 och *-ig klass, detta är vad ni kommer att slåss emot:

http://www.youtube.com/watch?v=Y83Vbl-x9U8

Grå Häst med Brun Ryttarinna vinner LA1 på 76.31%.....:devil:

Jag har lång väg till dess så jag bävar inte... men när den dagen kommer vinner jag ändå så jag är inte så orolig direkt... :angel:

Och i min enfald så trodde jag att även hoppning och terräng ingick i 100klass och *. Men det är kanske bäst för er om det inte gjorde det :devil:

Grå Häst med Brun Ryttarinna vinner LA1 på 76.31%.....:devil:

Men som även du höll med om i dressyrfilmtråden så ligger Norrland MINST 10%över poängmässigt om man jämför med här och skåne så tja 66% i ft-dressyren är ju inte så jäkla svårt att skrapa ihop för den relativt vane :angel:

Det tror jag säkert att du vill....:D Men den som väntar på nåt gott....:devil:

Ja, det är Grå men han är bara Vit på vintern när han är klippt!:)

Jag har lång väg till dess så jag bävar inte... men när den dagen kommer vinner jag ändå så jag är inte så orolig direkt... :angel:

Och i min enfald så trodde jag att även hoppning och terräng ingick i 100klass och *. Men det är kanske bäst för er om det inte gjorde det :devil:

Har du inte hört? Enligt nya TR så är det ingen terräng eller hoppning längre. Allt för att säkerställa att det inga nya olyckor blir!:devil:

Så bäva på du....:angel:

Men som även du höll med om i dressyrfilmtråden så ligger Norrland MINST 10%över poängmässigt om man jämför med här och skåne så tja 66% i ft-dressyren är ju inte så jäkla svårt att skrapa ihop för den relativt vane :angel:

Ha ha, det brukar ju vara svårt för en hel del här på forumet...:devil:

Ha ha, det brukar ju vara svårt för en hel del här på forumet...:devil:

Knappast för mig iallafall :p

Hoppar vi inte ut över staketet i plönninge så skall nog inte 66% vara så omöjligt att få i ett ft program :cool:

Hur många straff är det typ? 48-50??

Nåja det beror ju på hur högt domaren ligger i skalan men händer inget oförutsett (dvs att det är extra bra ekipage med i debutant) så bör vi ligga bland dom 7 bästa efter dressyren vågar jag kanske lova :angel: Och gör jag inte det så skyller jag på att det var extra bra ekipage med.

;)

Har du inte hört? Enligt nya TR så är det ingen terräng eller hoppning längre. Allt för att säkerställa att det inga nya olyckor blir!:devil:

Så bäva på du....:angel:

Nåja att det inte sker olyckor i dressyren håller nog inte Courtney King (heter hon så) med om från sin säng liggandes i koma.

*kl*

Får jag sådär helt fräck flika in en fråga (utan att läsa TR :eek:)? Vad är det för program i 90-klass nu för tiden? Fortfarande speciella fälttävlansprogram väl?

Ja det är speciella ft-program. Det var väl inte riktigt det jag tänkte på vilket program det var utan mer det att tendensen till att döma väldigt snällt är större i ft-dressyren än i vanlig dressyr. Med några få undantag. Och att man inte behöver ha supergång i ft-dressyren vilket passar min Pärlan bra eftersom han inte har så mkt trav att komma med. Han är däremot relativt lydig och ganska avspänd (än så länge) vilket prioriteras.

Jag red en LB:2 i helgen nu på 63.33% med en nolla i protokollet och några andra misstag så det bådar ju gott för att kunna skrapa ihop 66% i Plönninge :)

Senast ändrad:

Haha, mitt inlägg hade inget alls med ditt att göra, en fråga som dök upp bara ;) Du får säkert minst 80 % :D

Ha ha ha nä 80% är nog inte så aktuellt för oss att få någonsin :D

Grå verkar ju dock vara på väg dit...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama