Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Satt och tänkte på samma sak nu när jag red på gamla gräs ridbanan (dvs hagen som jag red i innan )Någon med erfarenhet?
Vad ska man välja för grus?
Hur mycket behöver man räkna med att lägga på första gången?
Ingen erfarenhet, bara anar hur de verkar göra på gräsbana nära. De verkar sprida flera ton grus varje år och det slukas av gräset, det måste rimligen spela roll hur stor banan är . Men banan är väldigt fin. Golfbanor dressar med grus för hållbarhet. Om du inte får svar kanske du kan ringa näraliggande golfbana om tankar, båda dressar ju för hållbarhet. (du lär ju slippa lufta i alla fall pga hovarna).Någon med erfarenhet?
Vad ska man välja för grus?
Hur mycket behöver man räkna med att lägga på första gången?
Ingen erfarenhet, bara anar hur de verkar göra på gräsbana nära. De verkar sprida flera ton grus varje år och det slukas av gräset, det måste rimligen spela roll hur stor banan är . Men banan är väldigt fin. Golfbanor dressar med grus för hållbarhet. Om du inte får svar kanske du kan ringa näraliggande golfbana om tankar, båda dressar ju för hållbarhet. (du lär ju slippa lufta i alla fall pga hovarna).
Gör det! Det är en jättebra idé. Det är hörsägen egentligen, en kollega är galen golfare och vi har diskuterat min gräsmatta, golfbanor, hennes familjs golfgräsmatta, luftning av gräsmatta med grep eller grunk, och dressande av stallets gräsbana i jämförande. Jag konstaterade att jag luftar min gräsmatta men rimligen blir ridbanan luftad när gräskokor rivs upp av hovarna. Akta dig de verkar kunna prata gräs i timmar.Hade ingen aning om att man dressar golfbanor så det var ett superbra tips! Har dessutom en släkting som sköter en av Sthmls finaste golfbanor så jag skulle ju kunna fråga honom
Förresten är det kanske sand folk har på, inte grus, jag har urusel koll på skillnad i kornstorlek på sand och grus så man ser ju bara en hög med ngt slags hm sand eller grus.Gör det! Det är en jättebra idé. Det är hörsägen egentligen, en kollega är galen golfare och vi har diskuterat min gräsmatta, golfbanor, hennes familjs golfgräsmatta, luftning av gräsmatta med grep eller grunk, och dressande av stallets gräsbana i jämförande. Jag konstaterade att jag luftar min gräsmatta men rimligen blir ridbanan luftad när gräskokor rivs upp av hovarna. Akta dig de verkar kunna prata gräs i timmar.