Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Saint

Åååååå, denna förbannade ångest. Det tog bara någon sekund så hade hon tagit flaskan jag just använt och sprutat in Vanish mattvätt rätt in i ögat. Som tur var så var vi i köket och det tog bara några sekunder (tidsuppfattningen är ju usel) så hade jag börjat spola ögat på henne...

Min sambo är ju så klart vansinnig nu... Han tog henne efter några minuters spolande och åkte med henne till akuten... Jag sitter kvar hemma och är orolig...

Någon som fått in något sån't i ögonen? Vad kan hända? Jag är ju typ rädd att hornhinnan eller så skall lossna... det är ju klorin och gud vet vad i det där...
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

Åh, va läskigt! Men du ska se att det ordnar sig, de är bra på sånt där inne på akuten.
Skickar en jättetröstkram och tänker att mina problem plötsligt känns jävligt triviala!
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

Usch ja.. Jag lyckade själv stänka en rejäl skvätt ajax i mitt eget öga häromdagen. :crazy: Vet inte om det är liknade innehåll som mattvätt men ont som :devil: gjorde det. Sköljde ögat, åkte till akuten och fick ögat mer sköljt plus salva att ha i fem ggr/dag i några dagar. Nu känns det ok igen men jag såg ut som något från monstrena anfaller i ett par dagar :crazy: Hoppas det går bra hos er med!
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

Men sambon är väl inte arg på DIG:crazy: ? Det var ju en olycka, och barn är snabba som attan...

Det blir säkert bra med ögat!
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

Men sambon är väl inte arg på DIG:crazy: ? Det var ju en olycka, och barn är snabba som attan...

Det blir säkert bra med ögat!

Nä, han är inte arg på mig.. men du vet när det händer en sån där sak å båda är stressade... då är det lätt att börja hacka på varandra... :eek:

Fast han blev lite sur när jag hällde iskallt vatten i ögat på henne... men det var för att jag blev så stressad... det gjorde ju inte att hon skrek mindre precis... :cry: :cry:
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

Åh, va läskigt! Men du ska se att det ordnar sig, de är bra på sånt där inne på akuten.
Skickar en jättetröstkram och tänker att mina problem plötsligt känns jävligt triviala!

Tack för kramen... skickar en tillbaka. :)
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

Usch ja.. Jag lyckade själv stänka en rejäl skvätt ajax i mitt eget öga häromdagen. :crazy: Vet inte om det är liknade innehåll som mattvätt men ont som :devil: gjorde det. Sköljde ögat, åkte till akuten och fick ögat mer sköljt plus salva att ha i fem ggr/dag i några dagar. Nu känns det ok igen men jag såg ut som något från monstrena anfaller i ett par dagar :crazy: Hoppas det går bra hos er med!

Jag ringde upp till akuten och dom är inne hos läkaren nu... jag hoppas att det löser sig med en salva här med... är så rädd att synen skall bli skadad på henne... :cry: :cry:
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

Jag fick ett vidrigt medel som hette Emin Fly-Away i ögat en gång. Vidrig blå vätska som dödade flugor, (om man fångade in dem, stoppade ner dem i flaskan och skakade.) Min kompis drog en stenhård stråle rätt i ögat på mig, och det gjorde så förbannat ont.

Däremot blev det ingen allvarlig skada. Knappt rött dagen efter, så vi får hoppas det inte är någon fara med din dotter heller!
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

Ögon läker bättre än man tror.
Och du spolade ju direkt.
Så det skall nog gå bra.
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

Oj, förstår att du är orolig.
Hoppas att det går bra för dem på sjukhuset och att de snart är hemma hos dig igen!
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

*hugger knapp*
Hur har det gått?

Jo... hon och sambon kom hem igår runt 21... med ett lite rött öka och väldigt ledsen... inte så mycket för att det hade gjort ont utan för att hon hatar läkare och sjukhus. :cry:

Hon har fått en salva som vi skall spryta in i ögat 3-4 ggr per dag. Så det verkar som om hon klarade sig bra... men det är ju svårt att veta. Hon kan ju inte berätta hur hon ser och hur det känns. Men inget som läkarna kunde se var fel i alla fall.

*puh*
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

ÅH, va skönt att det verkar som att det löser sig! Tänkte på er igår kväll och höll tummarna.
När min dotter var liten, kanske typ ett år, jag vet att hon inte kunde gå ialla fall, så "badade" hon i maskindiskmedel. Hon kröp in i köket när jag var på altanen, bara i typ en halv minut, och hittade en burk med maskindisk. Jag mitt smarthuvud hade det ju bara i skåpet under diskbänken.(idiot, ja jag vet!) Så när jag kom in så hade hon smort in sig hel i det läskiga pulvret. Tur var att hon hade napp i munen så det hamnade inget där i alla fall. Ner med ungen i duschen och det hände inget speciellt. Men efterråt kan jag säga att jag var rätt skakig, man tänkte ju på vad som kunde ha hänt! Och ja, jag flyttade pulvret till en hylla högt upp!:crazy:
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

Läkarna kan se skador som är av betydelse.
Såg de inga sådana så är ju allt bra om några dagar.

Ha det väl nu.
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

ÅH, va skönt att det verkar som att det löser sig! Tänkte på er igår kväll och höll tummarna.
När min dotter var liten, kanske typ ett år, jag vet att hon inte kunde gå ialla fall, så "badade" hon i maskindiskmedel. Hon kröp in i köket när jag var på altanen, bara i typ en halv minut, och hittade en burk med maskindisk. Jag mitt smarthuvud hade det ju bara i skåpet under diskbänken.(idiot, ja jag vet!) Så när jag kom in så hade hon smort in sig hel i det läskiga pulvret. Tur var att hon hade napp i munen så det hamnade inget där i alla fall. Ner med ungen i duschen och det hände inget speciellt. Men efterråt kan jag säga att jag var rätt skakig, man tänkte ju på vad som kunde ha hänt! Och ja, jag flyttade pulvret till en hylla högt upp!:crazy:

Ja, man blir verkligen rädd när man tänker på vad som kunde hänt... hela hornhinnan bortfrätt eller något.
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

KL*

haha förlåt att jag kapar lite....men jag trodde verkligen inte att du var så "gammal";) :p att du har barn liksom:p en rolig överraskning!:bump:
 
Sv: Samvetskval... dottern sprutade in Vanish mattrent i ögat...

KL*

haha förlåt att jag kapar lite....men jag trodde verkligen inte att du var så "gammal";) :p att du har barn liksom:p en rolig överraskning!:bump:

Jodå... börjar väl bli "till åren kommen"... snart 30... suck. :eek: Min mentala ålder ligger väl någonstans runt 18 skulle jag tro... ;)

Hur gammal trodde du att jag var? *mkt nyfiken*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp