sämsholm...

B

Binsan

Som det är i dagsläget är det inte säkert att Sämsholms årliga fälttävlan i maj blir av pga att det är svårt att få till funktionärer..

nån som har ett bra tips till klubben då det bara är ca 30 medlemmar och det krävs betydligt fler till tävlingen?? :confused: :)

Sv: sämsholm...

åhhh Sämsholm var längesedan jag var på....underbart fint där ute ju :)

ja som Olgaklara redan skrivit är nog det bästa alternativet att försöka få ihop funktionärer från andra klubbar, prova med t ex UBRK och Gäsene ;)

Binsan skrev:
Som det är i dagsläget är det inte säkert att Sämsholms årliga fälttävlan i maj blir av pga att det är svårt att få till funktionärer..

nån som har ett bra tips till klubben då det bara är ca 30 medlemmar och det krävs betydligt fler till tävlingen?? :confused: :)

Jag vet hur svårt det kan vara!
Vår klubb klarar inte Påskmeetinget själva egentligen. Vi samarbetar inte med andra klubbar men vi har många från andra klubbar som hjälper till. En hel del "gamla" hästmännsikor ser det som en trevlig dag. (om gud är nådig med vädret är det fint i påsk) Det är lättare att få funktionärer när det är ** och ***.

Ordna något för funktionärerna. Resa, biljetter, lotta ut priser.
Fundera på var ni kan rationalisera. Ring runt! Ponnyryttare från andra klubbar kan vara blivande ftryttare. :D

Jag kan hjälpa till :)
Skicka ett mail, så får du mitt nummer. Kan säkert fixa fler folk från min hemmaklubb som kan hjälp till. Det är ju kul!!
milougirl@yahoo.com
MVH erica

Vi var 13 medlemmar när vi arrangerade vårt första JSM i fälttävlan........
Kolla Idasagares tips, de är jättebra!
Börja ragga redan nu. Tidsavgränsa varje uppdrag, ex. "kan du vara hinderpersonal kl.9-12 då och då". Fråga "vilt främmande" och sätt upp anslag på närliggande klubbar om att ni behöver folk. Erbjud utbildning behöver inte vara så määrkvärdigt ofta räcker det med att berätta hur det kommer gå till och vad klubben har för förväntningar på funktionären. Erbjud de som vill att ni träffas på en funktionärsträff innan tävlingen och bjud på lite god mat, samma sak efter tävlingen.

Vi har upptäckt att många vill inte ha ansvarsposter om de inte vet att de klarar av det så utbildning och långsiktighet. Förra året var första året vi inte saknade akut funktionärer. I år hoppas vi på attt få tillsatt några fler ansvariga (jag har 16 ansvarsområden per tävling, målet för mig är att halvera det).

Problemet ligger en hel del även på distriktsnivå med utbildning av funktionärer i samtliga dicipliner. I fälttävlan finns det ju utbildning för arvoderad personal(banbyggare,domare,ÖD,TD, Shief Steward etc), men inte för "de som gör jobbet".Nä se till så det blir lite utbildning för arrangörer på distriktsnivå så känner folk sig tryggare och man får sammansveetsade gäng som ställer upp på tävling.

Vi kommer ha en "utbildning-forum" för fälttävlan, rikstäckande i mars där vi hoppas att både erfarna och blivande arrangörer kommer och utbyter ideer även grenledarna kommer vara inbjudna. Vi kommer försöka hålla nere priset så mycket som möjligt, men övernattning, mat och lokal kostar, men det kanske kan vara något att skicka er tävlingsledning på för ni är ju duktiga på att göra bra tävlingar och då kanske de får lite inspiration och utbyte och ideer så de orkar med att jobba upp en funktionärsstab.

Ev. kommer jag och tävlar hos er och då hjälper jag gärna till när jag inte sitter till häst (i trollhättan startade jag dressyren 7 och terrängen 17 förra året så får jag lika starttider hos er så har ni en heldagsfunktionär :rofl:, drygt blev det, lite efterarbete efter terrängen så jag började väl resan hemmåt ca kl.22 men kul att hjälpa till på en annan klubb och jag blev bortskämd med både mat och fika )

nu är det bestämt att det bara blir en debutant på lördagen..:(

Ingen lättklass eller *-ig alltså :cry:

Tycker alltid att deras tävlingar håller hög klass och att banan är kanonbra :love:

nej, i år blir det ett mellanår med bara debutant..

tycker själv att det är jättetråkigt att inte kunna få rida på hemmaplan... nu få man åka långt bort den helgen för att rida högre klass...:(

Är det inte livsnödvändigt kval eller liknande så stanna hemma och hjälp till :devil: :devil: :devil: för att visa att du stöttar tävlingsledningen och om fler sluter upp ska du se att det blir fler/ tävling på högre nivå oxå :idea:
Har själv tagit några av våra ryttare på"högre nivå" eller "höga hästar" för att man gärna tävlar på hemma plan men hjälpa till är svårt.... De uppför sig numer oklanderligt och vi lyckas hitta lösningar för alla kan vara med, det är mycket som görs före och efter så även om man tävlar så kan man hjälpa till ändå ;)

Nu har jag för mig att du brukar hjälpa till en hel del, men jag kunde inte låta bli attt hugga lite.......:p Kanske är nån annan på forumet som tar till sig och stöttar sin arrangörsklubb lite mer...:)

Jag brukar alltid engagera mig i våra tävlingar trots att jag ibland rider själv. Det finns alltid saker man kan göra före eller efter tävlingen. Tycker det är kul att engagera sig, man lär sig massor och får många nya vänner. :)
Så jag slårt definitivt ett slag för engagemang :bump:

Tycker dock att klubbarna i många fall är urdåliga på att premiera de som hjälper till. I längden bränner det ut folk och det blir helt omöjligt att genomföra tävlingar.

Binsan skrev:
nu är det bestämt att det bara blir en debutant på lördagen..:(

Det räcker för mig iallafall för det var precis det jag hade tänkt att rida :banana: Synd för er andra men så kan det vara:p

Tja som den enda ft ryttaren i min klubb som är ren hoppklubb blir det inte många tävlingar i ft iallafall. Faktiskt så erbjöd jag mig att åka ner en hel vecka förra året och repa banan i Falkenberg men när man väl erbjuder sig så finns det alltid någon annan som ställer upp, märkligt va!! :eek:

Trossnästösa skrev:
Är det inte livsnödvändigt kval eller liknande så stanna hemma och hjälp till :devil: :devil: :devil: för att visa att du stöttar tävlingsledningen och om fler sluter upp ska du se att det blir fler/ tävling på högre nivå oxå :idea:
Har själv tagit några av våra ryttare på"högre nivå" eller "höga hästar" för att man gärna tävlar på hemma plan men hjälpa till är svårt.... De uppför sig numer oklanderligt och vi lyckas hitta lösningar för alla kan vara med, det är mycket som görs före och efter så även om man tävlar så kan man hjälpa till ändå ;)

Nu har jag för mig att du brukar hjälpa till en hel del, men jag kunde inte låta bli attt hugga lite.......:p Kanske är nån annan på forumet som tar till sig och stöttar sin arrangörsklubb lite mer...:)

jag brukar faktiskt vara både funktionär o samtidigt tävla när vi väl har fälttävlan på hemmaplan, men i år missar jag redan lite tävlinga på våren pga en utlandsresa...:(

Duktig Binsan :bump: :bump: hoppas fler läser denna tråd och törs försöka hjälpa till när de ser att nån på relativt hög nivå kan göra det:)

kollade terminen o det visade sig att att den helgen går det bara deb. i sverige, vilket gör att jag kan jobba hemma ändå...:angel: :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 125
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 051
Senast: Roheryn
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Lady_S
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
689
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka