Speciella_tina
Trådstartare
Jag hittade den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1173537 och tänkte att nu är det väl dags att sammanfatta 2013, och blicka framåt mot 2014!
Mina mål med Menthol var:
Få bättre kondis
Uppnått, kondisen är mycket bättre än den var då.
Att jag tuffar till mig, jag sitter lite och väntar på att något ska hända, och håller honom då omedvetet i ett undertempo som han inte riktigt kan komma till arbete i.
Här är vi inte riktigt i hamn än, efter att vi välte blev jag ännu lite försiktigare. Men jag har kommit så långt som att jag har insett att han behöver bra mycket bättre tempo för att komma till ett bra arbete, så det får vi ta med oss till 2014 och jobba vidare på!
Fortsätta köra för tränare minst en gång i månaden
Överlag kör vi nog för tränare minst 1 gång i månaden, ibland mer!
Köra resterande omgångar av dressyr samt koncup syd, inga prestationskrav alls utan bara precis ha roligt och komma runt!
Vi missade omgång tre och finalen pga olyckan.
Klara av debutantklass så att vi kan börja tävla på riktigt nästa år!
Vi körde två godkända LB och kvalade därmed till LA. Vi hann dessutom med att köra en LA när Åstorp och Åsbo gick ihop och arrangerade tävling!
Med Kulla Gulla var målet att hon skulle genomföra KBI med godkända poäng, det gjorde hon med fina 48 av 50 poäng!
Hur ser er sammanfattning av 2013 ut?
Mina mål med Menthol var:
Få bättre kondis
Uppnått, kondisen är mycket bättre än den var då.
Att jag tuffar till mig, jag sitter lite och väntar på att något ska hända, och håller honom då omedvetet i ett undertempo som han inte riktigt kan komma till arbete i.
Här är vi inte riktigt i hamn än, efter att vi välte blev jag ännu lite försiktigare. Men jag har kommit så långt som att jag har insett att han behöver bra mycket bättre tempo för att komma till ett bra arbete, så det får vi ta med oss till 2014 och jobba vidare på!
Fortsätta köra för tränare minst en gång i månaden
Överlag kör vi nog för tränare minst 1 gång i månaden, ibland mer!
Köra resterande omgångar av dressyr samt koncup syd, inga prestationskrav alls utan bara precis ha roligt och komma runt!
Vi missade omgång tre och finalen pga olyckan.
Klara av debutantklass så att vi kan börja tävla på riktigt nästa år!
Vi körde två godkända LB och kvalade därmed till LA. Vi hann dessutom med att köra en LA när Åstorp och Åsbo gick ihop och arrangerade tävling!
Med Kulla Gulla var målet att hon skulle genomföra KBI med godkända poäng, det gjorde hon med fina 48 av 50 poäng!
Hur ser er sammanfattning av 2013 ut?