Sv: Salva

Equie-cremen från h**ks är faktiskt super, fast jag brukar vara väldigt anti deras saker annars. Svenska trav och galopp förbundet står som tillverkare. Annars är väl Helosan helt ok.

fyra ess (superbra tycker jag), helosan,socatyl osv osv.. det beror lite på vad det är för sår och vart det sitter och hur långt gånget det är..färskt eller några dagar osv.

Jag brukar använda Skillingarydssalva :) Funkar kanon!

Just det bästa tycker jag!Tvättar och hålle rent med mild tvål bara.Om inte de varar,då lägger jag spritomslag.

Jukon-salva använder jag till det mesta. Från småsår till skav. Den är bäst av allt jag provat. Den finns att köpa på vanliga varuhus och är dessutom billig.

Fyra ess Skillingarydsalva med tjära bakteriedödande,renande, smörjande och håller borta flugor och andra otäcka insekter sommartid. :)

Liknande trådar

Hästvård Alla tips mot kliande hud på häst mottages tacksamt. Salvor, fodertillskott, tvätt etc. Ska till hööks över helgen märkte att där finns...
Svar
15
· Visningar
753
Senast: Vinur
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
524
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
947
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama