salttilskott --> ökat saltbehov?

L

lill_flesky

salttilskott --> ökat saltbehov?

Har sedan ngåra dagar börjat ge hästen löst salt istället för saltstenen, dels för att hon äter MKT dåligt av saltstenen (Hon har förbrukat knappt ½ sten på över 1 ½ år) och dels för att hon snart ska ut på betet dygnet om och vi inte har ngn saltsten där.
Men nu har jag märkt att nästan direkt efter att jag började ge salt i maten, så har hon börjat äta mer på sin saltsten, varför gör hon det? Kan tillfört salt ge ett ökat saltbehov?
 
Re: salttilskott --> ökat saltbehov?

putt... ingen som vet?
 
Re: salttilskott --> ökat saltbehov?

Min häst är likadan. Förut slickade hon nästan ingenting, jag började tillsätta i maten, och nu så är snart slickstenen slut, så jag TROR att det kan ge ett ökat saltbehov.

mvh
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 527
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 239
Senast: Bison
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 244
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 296
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp