Salt och tassar

Ainon

Trådstartare
Finns det något effektivt sätt att skona hundens tassar mot vägsalt förutom att sätta på skor?

Köpenhamnare är kära i sitt vägsalt vilket gjort att vi inte kunnat gå ordentliga promenader varje dag -> hunden har blivit pluffsig. Nu är vi påväg hem norrut där de problemen inte finns och där hundskorna har befunnit sig. Vill dock gärna hitta någon annan (läs snyggare, känner mig så löjlig med en chi som dessutom har skor :o ) lösning mot saltet, även om jag självklart använder skorna om de behövs.

Sv: Salt och tassar

Vaselin eller annan vattenfri salva kan man använda. Man kan behöva smörja om ifall man är ute länge. Även konsistensfett fungerar bra, den kan smörjas på i tjockare lager än vaselin. Sen måste man tänka på att torka bort överskottet när man kommer in, annars kan det bli fläckar om man har mattor.

Sv: Salt och tassar

Min underbara gubbe kom hem med "PROB Tass Salva" igår, har bara hunnit testa den 1 gång, och den funkade! Finns tydligen som spray också.
Innehåller inte vatten och är gjort för detta syftet, jag hoppas att den funkar lika bra i fortsättningen. Inget kladd på golv o dyl efter promenaden heller :)
Finns säkert billigare och fler alternativ också, men som dpmatte skrev så måste det vara vattenfritt innehåll annars fryser det ju ändå.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Den lilla ligisten har plötsligt drabbat av akut förstörelselusta. Säkert för jag skrev att han 'minsann inte äter upp saker' i en annan...
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka