Sälja sin häst

hicka

Trådstartare
Har efter olika omständigheter bestämt mig för att sälja mina hästar då jag inte längre kan ge dom det bästa:crazy:
Har annons ute och fått ganska många svar men ingen som känns rätt..
Många vill ha på foder en längre tid först och jag är rädd att jag står där till hösten igen på ruta ett.
Hur har ni som sålt gjort, är det vanligt att lämna på foder först?
Jag ser ju hellre att dom kommer och kollar flera gånger innan dom bestämmer sig, själv for jag 65 mil enkel utan att ha träffat henne först och har inte ångrat mig en sekund.
Vill ju hitta ett bra hem och inte sälja till första bästa men tycker det är svårt då fler än en inte har tid att komma och kolla eller ens komma och hämta utan ska skicka med buss och då är det svårt att få nån uppfattning om personen.
Få ha is i magen och hoppas rätt person dyker upp:)

Sv: Sälja sin häst

Aldrig i livet att jag lånar ut min häst till okända. Det är som bäddat för problem anser jag.
Vad händer när sommaren är slut och höstregnet kommer? Då står du där med en kuse du inte ens vet vad den varit med om.

När jag sålde min var det många som frågade om ev foder men nej tack.
Man vet inte hur skicket på hästen är när den kommer tillbaka så jag skulle aldrig lämna ut på foder om det inte var till någon som jag kände väldigt väl.
Man vill ju inte skicka iväg exempelvis en häst med fint hull och välriden och sedan få tillbaka en fetknopp som grisepassar :grin:

Skulle heller aldrig lämna på foder! Passar på att varna för personer som "lånar" sällskapshästar, eller tar hästar på foder för att sedan skicka iväg hästen till slakt. Då står man där med en slaktad häst och kan inte göra ett skit.

Jag skulle aldrig lämna en häst på foder till en för mig okänd person. Man vet aldrig vad som händer den, hur den rids och i vilket skick den är när man får den tillbaka.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: julgrisen
·
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
11 126
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 266
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama