cikoria
Trådstartare
Fick ett brev i min brevlåda idag
Hej alla medlemmar!
Nu är det dax för årets lotteriförsäljning, som i år består av Vings reselotteri och i samband med det så säljer vi även Foreverest alovera produkter.
Syftet med försäljningarna är att förtjänsterna behövs till klubbens kassa för att ha råd med föreningens omkostnader.
Som vi kom överens på vårat medlemsmöte tidigare i år så skall dessa försäljningar fördelas ut till alla AKTIVA MEDLEMMAR, dvs. de som riderlektioner,annläggningskort,har tävlingslicens, tränar för klubben ect
Frågan brukar komma , Vad gör jag om jag inte lycka sälja? och svaret blir, det är upp till var och en att lösa sin uppgift, antingen genom att själv sälja eller att be andra om hjälp att sälja, tex vänner eller andra medlemmar i klubben.
Alla familjer tilldelas 25 lotter 50 kr styck,
Alla familjer KA sälja 5 produkter ur Forever aloes produkter
Har kortat ner brevet och skulle villa ha synpunkter , Jag blir mest upprörd för formuleringen och gissar att jag själv kommer att ha svårt att få iväg samtliga lotter, säljer även till skolresa och för andra klubbar och var med på årsmötet där jag fick reda på att alla medlemmar var lika värda och att det inte finns passiva och att man bara kan böna och be medlemmarna att göra sitt bästa för att kunna ha sin ridskola kvar och sälja typ lotter kläder osv.
Känner ingen brinnande arrangemang för denna klubb längre blir bara jäkligt irritread