säkra boxlås?

Sv: säkra boxlås?

jag har träklossar swom är halvmåneformade där jag har huggt ut för bultarna på låsblecket. I mitt stall blev det mkt stilenligt och snyggt! Mitt stall är hemmasnickrat med tjärmålade väggar så det blev en snygg detalj liksom.

Myrby säljer infällda boxlås, tror de kostar ca 275kr/st dock, så inte särskilt billigt. Men lite säkrare alternativ än utstickande lås, så kanske värt det?

*KL*

Vi har rör som är fastsvetsade på höjden med ett hål i där piggen går in. (typ som Beastiebabe visade på bild)
Inga hästar som slår i höften eller fastnar med täcket i dessa. Håller med dig om att de andra inte är bra

Vi har skjutdörrar med låsen på den sidan som dörren flyttas åt. Det är handtag som man fäller upp mot boxväggen, skjuter förbi dörren och öppnar. När man stänger dörren faller handtaget ner igen. Försöker hitta bilder, detta är från Cityboxen, men jag hittar ingen tydlig bild där. Får åtekomma....
Nackdelen är att de ibland fastnar i uppåtläge om man inte kontrollerar det när man stänger och då har två av hästarna upptäckta att man kan klia sig mot gallret i dörren (har halvgaller i boxdörren) och boxen öppnar sig och man har en lös liten ponny på gårdsplan :devil:

http://lovonsdestiny.zoomin.se/P1928916

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka