Saknar ridningen

Gumman

Trådstartare
Jag sålde sista hästen för ca 6 år sedan och har ridit ibland, men väldigt sällan sedan dess. Har fått en nya skador i ryggen och det finns inte en chans att jag kommer att kunna sätta mig på en häst på minst ett halvår till. Vet att det är välgörande för både kropp och själ, men idagsläget känns det hopplöst. I våras när jag gjorde illa mig kunde jag knappt gå ner för en slänt. Idag klarar jag av promenader i varierande terräng. Jag har varit sjukskriven i snart ett halvår och jag har börjat jobba halvtid på mitt företag. Jag hoppas att med rehabilitering kunna ta upp ridningen igen och stärka upp ryggen. Hoppet finns där och drömmen om en fjälltur med trevliga vänner finns också och drömmen om en fungerande kropp finns också. Kämpar på att få min dröm bli sann helt enkelt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: vildeld
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det händer ganska regelbundet att jag rekommenderar yoga till folk. En del tycker det är provocerande. Ursäkta, men jag kan inte låta...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: Magiana
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Min häst har jag ridit in själv och vi kämpar på så gott det går! Men det känns så tungt ibland.. Han är en...
Svar
13
· Visningar
2 857
Senast: Koppen
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 498
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp