Saknar ridningen

Gumman

Trådstartare
Jag sålde sista hästen för ca 6 år sedan och har ridit ibland, men väldigt sällan sedan dess. Har fått en nya skador i ryggen och det finns inte en chans att jag kommer att kunna sätta mig på en häst på minst ett halvår till. Vet att det är välgörande för både kropp och själ, men idagsläget känns det hopplöst. I våras när jag gjorde illa mig kunde jag knappt gå ner för en slänt. Idag klarar jag av promenader i varierande terräng. Jag har varit sjukskriven i snart ett halvår och jag har börjat jobba halvtid på mitt företag. Jag hoppas att med rehabilitering kunna ta upp ridningen igen och stärka upp ryggen. Hoppet finns där och drömmen om en fjälltur med trevliga vänner finns också och drömmen om en fungerande kropp finns också. Kämpar på att få min dröm bli sann helt enkelt.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 559
Senast: Kirie
·
Hästmänniskan Om tråden ligger fel får moderatorn gärna flytta den. När jag var ute på promenad idag var det en tanke som slog mig. Nämligen, finns...
2
Svar
35
· Visningar
3 918
Senast: LitetÄpple
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 531
Senast: Zizzy
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 819
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka