Saknar min katt..

mollyphlox

Trådstartare
Tänkte bara klottra ner lite för att få skriva av mej lite..

Nu är det så att min katt har varit på rymmen i en vecka, och inte synts till. Orsaken att det blev såhär är att mina föräldrar har flyttat, jag började studera i höst och kunde inte ta med min katt, som är van att vara både ute och inne.

Mina föräldrar flyttade nudå strax efter nyår, och min mamma som alltid har varit lite allergisk för katter (men det har funkat att ha våran katt i ca. 7 ½ år) blev jätteförkyld och hostig iochmed flytten så det bestämdes då att min katt inte kunde följa med.. Jag blev jätteledsen och trodde att vi skulle behöva avliva katten, för hur lätt är det att hitta någon som kan ta hand om en 9 år gammal katt? Efter en veckas desperat letande lovade min syster att ta hand om katten tills vidare, och vi tog katten hem till henne.

Sen åkte jag tillbaka till Umeå och skolan, katten fick vara inne ett par dagar för att vänja sig med det nya stället. Sen gick hon ut, men kom tillbaka efter att ha tagit fel dörr och gått in till grannen och gömt sig bakom tvn.. ;)

Efter det gick hon ut igen och har vägrat komma in sen det.. Min syster såg katten för en vecka sen och försökte locka henne med mat, men det gick inte. Efter det har hon inte synts till :(

Ska hem nu på fredag och får väl börja med att leta efter katten. Hoppas verkligen att hon kommer fram, jag saknar henne så mycket och vill inte att hon ska vara försvunnen :cry:

Cat_in_the_forest_by_mollyphlox.jpg


Loppan_II_by_mollyphlox.jpg
 
Sv: Saknar min katt..

men fina kissen då :(

håller tummarna för att hon kommer tillbaka. Leta nära det gamla hemmet annars, katter är väl fenomenala på att hitta hem igen.
 
Sv: Saknar min katt..

Jag tror att hon håller sig nånstans nära min systers hus, det finns en ladugård med kor där så jag tror hon har sökt sig dit.. Mina föräldrar har varit och kollat vid vårt gamla hus, men ingen katt där och inga spår heller!
 
Sv: Saknar min katt..

Är katten van att vara ute är det ingen fara.

Sittar här och vänatr på att min ny röda katt ska komma in. 6 åring som jag fick ta över. Fick vara inne i tre veckor, sedan gick han ut. Hitta inte tillbacka, var borta i två veckor. Vi fick telofon om honom i söndags och han kom hem igen. Idag ville han försöka igen. Han var nästan inne när min lilla hund ville säga hej. Går bra inne men ute gick det inte. Men han kommer igen så småningom tror jag.

Har hört om en katt som flyttade till nytt ställe och smett efter två dagar. Den kom tillbacka efter tre månader.
 
Sv: Saknar min katt..

Jodå, hon är van att vara ute men hon brukar inte vilja gå ut när det är kallt. Ska ta kontakt med de som äger ladugården och fråga om jag får gå in och leta efter katten, de matar nämligen katterna så om hon får både mat och värme där så är det ju inte så konstigt om hon stannat där..

Fortsättning följer.
 
Sv: Saknar min katt..

Hur går det med din katt. Min röda var ute tills idag. Antagligen gömde han sig någonstan under den värsta kylan, och kände för att komma igen nu.
Var borta i sex dagar. Har ätit en skål mat och sover just nu.
 
Sv: Saknar min katt..

Hon har inte synts till ännu, tyvärr :( Men det har ju varit väldigt kallt också, nu har det lovats varmare väder till helgen så vi ska hoppas hon dyker upp då.
 
Sv: Saknar min katt..

lycka till ! Min misse var borta i fyra dagar -10 de kommer tillbaka.
 
Sv: Saknar min katt..

Trist att missen är borta, klart att man blir orolig:crazy:

Men jag funderade just lite, om det inte redan finns? så borde man skapa en hemsida/nätverk eller nått där man kan lägga upp bilder och detaljer om försvunna katter, givetvis andra djur med, skulle ju kunna underlätta sökandet för oroliga ägare:)
 
Sv: Saknar min katt..

Ja speciellt när hon är en sådan katt som aldrig brukar vara borta speciellt många dagar i streck.. :( Brukar hålla sig kring huset också. Hon brukar komma när jag lockar på henne, men jag har inte haft möjlighet att leta efter henne, men borde hinna nu i helgen.
 
Sv: Saknar min katt..

Älskade kissen är hittad! :bump: Hon dök upp igår eftermiddag, otroligt mager (man känner varenda ben på henne.. :cry:) och smutsig. Hon var jättehungrig men glad och social, så nu ska vi väl tro att hon inte försvinner igen.
Det var en otrolig känsla att få hålla älskade fröken katt i famnen igen! :love:
 
Sv: Saknar min katt..

Älskade kissen är hittad! :bump: Hon dök upp igår eftermiddag, otroligt mager (man känner varenda ben på henne.. :cry:) och smutsig. Hon var jättehungrig men glad och social, så nu ska vi väl tro att hon inte försvinner igen.
Det var en otrolig känsla att få hålla älskade fröken katt i famnen igen! :love:

Så roligt att hon är tillbaka!
 
Sv: Saknar min katt..

Men jag funderade just lite, om det inte redan finns? så borde man skapa en hemsida/nätverk eller nått där man kan lägga upp bilder och detaljer om försvunna katter, givetvis andra djur med, skulle ju kunna underlätta sökandet för oroliga ägare:)
Finns en sida som heter hittadjur.se :laugh:
 
Sv: Saknar min katt..

älskade kissen är hittad! :bump: Hon dök upp igår eftermiddag, otroligt mager (man känner varenda ben på henne.. :cry:) och smutsig. Hon var jättehungrig men glad och social, så nu ska vi väl tro att hon inte försvinner igen.
Det var en otrolig känsla att få hålla älskade fröken katt i famnen igen! :love:

jätte jättegrattis!!!!
 
Sv: Saknar min katt..

Tack allihopa :love:

Enligt syrran är det enda som katten gör just nu att sova och äta.. Hon behöver vila upp sig men mår annars fint! :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort :jawdrop:
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Rosett
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 385
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp