säkerhetsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hallå
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 620
H

hallå

Efter att ha ramlat av hästen x flera sista tiden tycker jag att det är dags att köpa en säkerhetsväst. Har varit och kollat på en Jack Ellis Beta 2 som kändes bekväm dock var priset 1700 kr.. Ni som har en sån kan väl berätta om ni är nöjda med västen eller om det finns andra västar som är bättre/ mer bekväm. OM man vill tävla i fälttävlan i framtiden (dröjer lääänge..) räcker det med en Beta 2 eller måste man ha en Beta 3 för debutant/ lätt fälttävlan? Tacksam för alla svar,åsikter, :bump: märken och vad de kostar. :banana:

Sv: säkerhetsväst

Jag vet inte vad det är för väst, känner inte till västar överhuvudtaget! Men de västarna som man har inom galoppen är jättebra och härliga, uppbyggda på massa "klossar" så rörligheten är underbar jämfört med dem som är stora "klossar"!!

Ursäkta svamlet!

man får ha både klass 1, 2 och 3 i fälttävlan så det behöver du inte oroa dej för.

jag har en Zippa när jag rider ft, är riktigt nöjd med den! bekväm och sitter bra, är dock rätt dyr tror jag. (vet ej - fick min :p)

Jag har en Jack Ellis klass 3 och tycker att den är bra! :) Dock ska jag byta den mot en Zippa Plus så småningom...

Galoppvästarna är nog bra om man rider galopp, men de är INTE gjorda för annan ridning t.ex. hoppning och Ft. Kolla säkerhetsmärkningen!

Min syrra har en sådan...har iofs aldrig testat den...men hon har varit nöjd med den. (alla 3 gånger hon använde den;)....och nu ska hon sälja den :D men det är iofs för hon lagt av med hästar)

Tack för svaren. :bow: Jag vill att ni berättar mer om Zippa, prisuppgifter, bilder, och var finns de att köpa??? :D

Liknande trådar

Körning Jag och min man har äntligen hittat ponnyn med stort P!!! :banana: En russvalack på 11år kommer hem inom kort. riktigt fet är han för...
Svar
4
· Visningar
1 234
Senast: Apollo
·
N
Utrustning Idag hände det som inte får hända... Ramlade av hästen och blev trampad precis under vänster bröst. Jag hade min säkerhetsväst på mig...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: Seabaz
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 598
Senast: moonstruck
·
Utrustning Tänkte inskaffa säkerhetsväst, och bli snäppet säkrare när jag rider och kör min häst:D . De är ju minst sagt rättså dyra, och pengar...
Svar
8
· Visningar
2 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka