Säkerhetsväst på ponny

Taefill

Trådstartare
Ska ju bli en regel från och med nästa år. För ponnyryttare och juniorer om jag fattat rätt?
Om då t.ex. jag startar en ponny i avd B (och jag är överårig), får jag alltså rida utan säkerhetsvästen fast det är en ponnytävling? Eller ska jag ha västen just därför?

Sv: Säkerhetsväst på ponny

TR finns ju på nätet nu och där står det bara att ryttare fram till det år de fyller 19 år ska ha säkerhetsväst. Så både du och jag och övriga vuxna som rider ponny slipper ha väst :bump:
Länk till TR III.

Sv: Säkerhetsväst på ponny

Tack för den länken! :bow:

Vi läste en kort notis i Häst & Ryttare. Dottern, som ska börja tävla i vinter, ville inte tro att det var sant. Inte en god nyhet för henne.

Men ganska skönt för mig ... :angel::cool:

Så nu får vi starta jakten på en smidig säkerhetsväst. Den vi har nu har gått i pension ... :cool::p

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 718
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
753
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
845
Senast: phie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka