Säkerhetsväst för pattlisa?

AVB

Trådstartare
Funderar på att börja hoppa lite terräng igen och eftersom jag landade med ryggen rakt på ett stockhinder sist så har jag tänkt att en väst kanske vore bra denna gång :angel:

Problemet är att jag har bh-storlek 70E/65F. Alltså inte bara tuttar från helvetet utan också midja på ungefär 60 cm. :meh: Hittills aldrig sett en väst som inte är typ jämnrak, och verkligen inte nån som skulle passa på mig.

Tips??? :crazy: :bow:

Sv: Säkerhetsväst för pattlisa?

Nu är jag inte bra på västar. Men några elever har Racesafe. Det är ju snörning i sidan och går därför att reglera en del.
Man stänger den normalt med dragkedja fram. Så det är inget man måste greja med varje gång.

Skulle inte den kunna funka?
Jag har visserligen inte samma midja som du. Så jag kan inte testa åt dig.
Men kan iaf kika på dem imorgon om jag minns. Börjar jobba igen..

Racesafe.. dom har förutom dragkedja även snörning på sidorna.

Meh tua samma tanke men du hann före ;)

Mihihi.. Långsamma tant! ;)

(gissa vem som kommer få något liknande svar från TS i sin tur?):p

Haha tack tanter!!!

Åkerkommer när jag provat

Airowear Outlyne ska vara anpassad för kvinnor och "lite större former" och den känns väldigt mjuk. Kan vara värt att testa! Jag har Racesafe och den går visserligen att snöra upp men inte jätte mycket

Inga problem alls att hitta du, bara att välja de som är öppna i sidorna och alltså inte igensydda västar utan de som man knäpper med lösa flärpar fram om midjan (hm vad jag var bra på att komma på en bra förklaring idag).
De går att göra hur smala man vill i midjan iom att man själv drar åt så mkt man vill.

Inte heller någon svårighet att hitta någon som räcker till av den varianten, jag har 75E/F och har tom childXL (hatar när de är för långa bak) i min gamla airowear (som aldrig används) som hänger ute i sadelkammaren.

Fast jag har samma bekymmer och har provat mängder med västar, de som man ska dra åt själv kan jag ibland dra åt så långt att kardborren inte går att fästa någonstans eftersom jag är för smal för själva västen i storlek XS och barnstorlekar är för korta.
Jag hittade tillslut nån B-kopia på Racesafe (som jag också provat och som inte passade) som passade i storlek XS där både mina bröst får plats men som även inte är för stor för resten av min minimala bröstkorg.

Liknande trådar

Äldre Har rensat i mina garderober i flera omgångar nu under sommaren, och insett att väldigt mycket kläder endera är rent utslitna, eller...
Svar
19
· Visningar
2 742
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 409
Senast: lady_vip
·
Utrustning Eftersom jag häromdagen insett att både västen och hjälmen har väl många år på nacken så gjorde jag en raid i stadens ridsportsbutiker...
2
Svar
23
· Visningar
2 768
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Det är bara att konstatera att jag inte är skapt efter måttabellerna :cry: Har letat febrilt efter en bra säkerhetsväst för max 1500...
Svar
2
· Visningar
3 855
Senast: Account
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama