Saffransgult genomskinligt snor

Melisen

Trådstartare
Har de senaste dagarna haft rätt mycket huvudvärk och värk i ansiktet- tänk typ känslan av bihåleinflammation men jag har inte alls varit förkyld. Nu när jag duschade så snöt jag ur näsan lite och det kom snor som var i konsistensen som vanligt genomskinligt snor men istället var det typ saffransgult, alltså rejält gulfärgat men ändå åt det genomskinliga hållet.

Någon som vet vad detta kan bero på? Huvudvärken har jag tänkt kan bero på att jag har en 3- veckorsbebis, lite störd nattsömn och lite spänd i kroppen av att sitta länge och amma osv men det konstiga snoret har jag ingen förklaring på :confused: Känner mig i övrigt inte alls sjuk.

Pollenallergi?
Precis så blir jag av björk.

Oh no :nailbiting: har aldrig varit allergisk mot nåt och driver friskt med sambon om hans dåliga gener eftersom han är allergisk mot all pollen och alla pälsdjur.

Men är väl inte helt ovanligt att sån allergi kommer senare i livet va?

Jag insåg iaf att jag var allergisk i vuxen ålder. Då hade jag nog några år bara trott att jag var förkyld.

Jag får så där på morgonen när det är pollen. Under dagen är jag snorig.
Känner mig sänkt med huvudvärk och feberkänslor.

Oh no :nailbiting: har aldrig varit allergisk mot nåt och driver friskt med sambon om hans dåliga gener eftersom han är allergisk mot all pollen och alla pälsdjur.

Nej, det är inte ovanligt och det kan variera mellan år till år.
Köp antihistaminer.

Jag har haft pollenallergi (kändes som bihåleinflammation) 2013 i typ en vecka.

Vet ej om det är återkommande då jag flydde kontinenten :rofl:

Jag blev pollenallergisk när jag gick på universitetet. Peppar, peppar är jag inte allergisk mot något annat, katter, hundar, hästar osv går bra.

Jag blev pollenallergisk när jag gick på universitetet. Peppar, peppar är jag inte allergisk mot något annat, katter, hundar, hästar osv går bra.
Jag blev pollenallergisk när jag bodde i USA, och var då i 30-års-åldern. Numera reagerar jag dock bara lite grann här i Sverige. Just nu är det väldigt mycket pollen, och då känner jag av lite grann. Kan få lite torra, kliande ögon eller bli lite hes/få någon nysattack. Men när vi bodde just i Ohio var det rent gräsligt hela vårarna.... :crazy: Då var jag även otroligt allergisk mot cigarettrök och klarade inte långa stunder utan att bli hes, få ont i ögonen och till och med få svårt att andas om det var riktigt rökigt.

Är det inte bihåleinflammation ändå då? Tänker just på huvudvärk och ont i ansiktet? Sambon och jag hade båda sånt snor ett tag i vintras, knappast troligt att båda blev allergiska samtidigt, med tryck över bihålorna så vi gissade på att det var från bihålorna det kom. Sambon snöt ut sånt där gult under flera veckor

Är det inte bihåleinflammation ändå då? Tänker just på huvudvärk och ont i ansiktet? Sambon och jag hade båda sånt snor ett tag i vintras, knappast troligt att båda blev allergiska samtidigt, med tryck över bihålorna så vi gissade på att det var från bihålorna det kom. Sambon snöt ut sånt där gult under flera veckor

Men borde jag inte känt mig sjuk då? Eller kan man få bihåleinflammation utan att vara förkyld eller sjuk på nåt sätt i övrigt?

Gissar på pollen, kan känna det i bihålorna och kan snyta ut gulgrönt snor, inte direkt saffransgult men det kan säkert variera :D :wtf:

Jag tror också det är bihåleinflammation! Jag har haft det ett par gånger nu i vinter (aldrig haft det tidigare) och nasonex har hjälpt mig
http://dinamediciner.se/nyheter/spraya-bort-din-bihaleinflammation
Jag lutade huvudet framåt (typ satte det mellan knäna), reste överkroppen halvvägs, lutade huvudet åt ena hållet, lutade huvudet åt andra hållet och då började det knäppa i bihålorna/under ögat och massa vätska kom ut.. Med nasonex blev det bra direkt mer eller mindre!

Men borde jag inte känt mig sjuk då? Eller kan man få bihåleinflammation utan att vara förkyld eller sjuk på nåt sätt i övrigt?
Bihåleinflammation är väl vanligen som en långdragen förkylning med tryck i ansiktet över bihålorna och då bör du ju vara eller ha varit förkyld med åtminstone lite sjukdomskänsla, men det kan ju även komma av en infektion vid en av överkäkens kindtänder. Rötterna går helt nära bihålorna. En sådan måste man nog inte känna av, för dränerar den i bihålan så uppstår ju ingen inkapslad böld, tänker jag. Men då sannolikt bara ensidigt med gult snor.

Jag blev pollenallergisk när jag bodde i USA, och var då i 30-års-åldern. Numera reagerar jag dock bara lite grann här i Sverige. Just nu är det väldigt mycket pollen, och då känner jag av lite grann. Kan få lite torra, kliande ögon eller bli lite hes/få någon nysattack. Men när vi bodde just i Ohio var det rent gräsligt hela vårarna.... :crazy: Då var jag även otroligt allergisk mot cigarettrök och klarade inte långa stunder utan att bli hes, få ont i ögonen och till och med få svårt att andas om det var riktigt rökigt.

Min allergi har tyvärr blivit värre och värre även om den är förhållandevis lindrig (jag är van vid svår allergi, min barndomsvän har extremt svår allergi så man jämför alltid med den). Jag har utvecklat astma också pga allergin och mina lungor tycker INTE om cigarettrök.

Jag har bihåleinflammation sedan snart en vecka men absolut inte gult snor. Mer genomskinligt än färgat.
Hos mig börjar det alltid med tandvärk ovanför ena överkäken i samband med förkylning.

Allergi, möjligen med komplikation av bihåleinflammation. Men mina allergiattacker gör mig sjuk som i influensa. Nedsatt allmäntillstånd, trött, huvudvärk och ont i kroppen.

Många har utvecklat allergi i vår, människor som aldrig varit allergiska tidigare. Expolosionsartad vår.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka