Sätta rätt pris på häst efter skada

caan

Trådstartare
Då tanken var att sälja min häst så lånade jag ut honom på prov till en köpare. Där skadades han redan efter ett par veckor och åkte på en ligamentskada. Nu är han fri från hälta och ska börja sättas igång lite sakta. Han kommer att få flytta tillbaka till mig men jag har varken tid eller pengar för det, så jag måste få honom såld. Innan skadad skulle han säljas för 35 000, vad är ett rimligt pris nu precis efter en sån här skada?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 717
Senast: co-SMAD4
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 098
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 394
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp