Sämre sex efter förlossning

Lupino

Trådstartare
På tal om sex (många trådar om det nu).

Jag vet att några skrev här tidigare att de fått bättre sex efter förlossning pga de faktiskt blivit tightare där nere.

Hur gick det till undrar jag? Själv känner jag (snart 9 månader efter förlossningen) knappt något längre, är fortfarande väldigt uttänjd och tycker att sexet därför blivit sämre. Inte blir det bättre av att jag fortfarande ammar så min vanliga erogena zon (bröstvårtorna) är för tillfället upptagna (jag anser att jag måste hålla isär detta, när jag väl ammat färdigt ska de brukas för sex igen! :))

Får erkänna att knipning inte är något jag ägnat mig helhjärtat åt (hade en period runt 2-4 månader då jag gick in för det, sedan dess i princip ingenting).

Min undran är alltså mest hur man kan bli tightare (eller lika) efter en förlossning än före. Är det bara knip som gäller eller hade ni turen att bli ihoptråcklade som en insnörning eller?

Har annars läst ett tips om knipbollar från apoteket som heter vagitrim. Något att ha?
 
Sv: Sämre sex efter förlossning

Jag föddes via kejsarsnitt, så jag hade väl inte samma sorts problem med att bli uttänjd. Men eftersom bebisen ändå ligger och trycker neråt under graviditeten, så ska man göra knipövningar även efter ett snitt och bygga upp muskulaturen igen. Jag använde mina geishakulor som jag hade hemma. Dom är ganska så små, och rätt så tunga. Sådana fina i guld.

Det tog inte lång tid förrän jag kunde ha dom inne lika länge och under rörelser etc, som innan graviditeten.

Sämre sex har jag dock ändå, pga enorma smärtor i hela underlivet. Var bra under hela graviditeten, men efter snittet så har det gjort ont hela tiden.
 
Sv: Sämre sex efter förlossning

Jag tror man tränar bäst genom (att knipa under) sexet och ridning :idea:

Förena nytta med nöje liksom :banana:
 
Sv: Sämre sex efter förlossning

Jag e livrädd för att d ska bli skit utav sexet efter förlossningen! :eek:
 
Sv: Sämre sex efter förlossning

Aha, jag har några geishakulor (vita i en "snäckask") hemma jag köpt vid ett home-party. Har bara testat dem en gång tidigare (före grav) och förstod aldrig vitsen eftersom jag inte behövde hålla i dem alls. Kanske satte in dem för långt?

Hur långt in ska de? Funderade på där där vagitrim för de ska tydligen vara riktigt tunga samt sitta på snöre - känns tryggare att få ut dem då (vet att jag pulade med geisha-kulorna). Men just nu lär det nog i och för sig inte vara något problem... :crazy:

Trist att ha ont! För mig kan själva penetreringen göra lite ont i början, tror det beror på ärrbildning efter stygn vid mynningen. Man skulle ju faktiskt tro att alla som blivit snittade skulle slippa problem, men själva graviditeten gör ju såklart en del med kroppen. Hoppas du blir bättre!
 
Sv: Sämre sex efter förlossning

Jag tror man tränar bäst genom (att knipa under) sexet och ridning :idea:

Förena nytta med nöje liksom :banana:

Ridning är inget jag ägnar mig åt längre, hänger dock kvar här på bukefalos sen jag var aktiv...

Annars håller jag nog med dig om att träna under själva akten helt enkelt. Bara det att det inte varit så många akter, delvis eftersom det är mindre kul för mig när jag knappt känner något. Min man menar i alla fall att han känner skillnad när jag kniper och ej, så jag är väl på rätt väg...
 
Sv: Sämre sex efter förlossning

Man ska föra in dom så att dom hamnar precis ovanför den muskeln som känns när man kniper. Dom ska liksom ligga och "trycka" emot där, så att man hela tiden måste spänna sig. Och slappnar man av så glider dom ut..

Jag stoppade in dom för långt i början också, och fattade inte riktigt vad det skulle vara för bra träning :D Sen fick jag en bra förklaring, av någon här på Buke tror jag det var, och DÅ insåg jag att man kunde bli helt slut av den träningen :eek: Eftersom man måste spänna musklerna hela tiden för att dom inte ska glida ut, så orkar man förstås inte lika länge som med knipövningar kanske. Då får man ändå en kort stunds vila mellan varje knip.

Nu kommer jag sällan ihåg att använda dom, men eftersom jag har dom i badrummet brukar jag försöka att träna lite under duschen i alla fall. Så att man inte lägger av sig helt!

Ja, det är skittrist att ha såhär ont. Allt gör ont, tyvärr. Första penetreringen gör mest ont, och sen känns det bara under hela sexet. Efteråt så svider det, och bränns som eld, och sitter i ca 30 min för det mesta. Så det har ju gjort att min lust avtagit rätt så rejält, jag tänker bara på hur ont det lär göra.. Jag håller på och arbetar med min gynfobi nu, så att jag kan undersöka saken. Sebastian är 13 mån gammal nu, och vi hade sex ca 2 v efter han föddes. Så det har gjort ont rätt så länge :(
 
Sv: Sämre sex efter förlossning

OT

Blir bara lite nyfiken.
Om jag har förstått rätt så har du hela tiden ont vid sex.
Kan du då njuta? Får du ut något av penetrerande sex övht?

Om "nej" har du sex iaf och om så är fallet-varför?
 
Sv: Sämre sex efter förlossning

Jodå, jag kan njuta, annars hade jag aldrig i hela livet haft penetrerande sex. Då hade det fått stanna vid annat.

Alltså, precis i början, vid första penetrationen gör det ONT. Därefter släpper smärtan, och det känns bara på något skumt sätt. Det känns inte som innan, med bara njutning. Utan det känns.. Ja, hur fan ska jag kunna förklara. Det känns delvis som om jag är för trång, och delvis som om något ligger fel därinne och skaver. Så det gör inte ont direkt, och jag kan absolut njuta. Orgasmer får jag i princip varje gång, som tidigare. Och jag är alltid fysiskt upphetsad också, inte bara psykiskt (Eller inte alls för den delen, vissa ställer ju bara upp på killen..).

Sen, i princip direkt efter att det gått för mig, så börjar det göra ont igen. Så vi har inte direkt något maratonsex längre ;) Antingen får han snabba sig på, eller komma på något annat sätt. Och oavsett om vi haft sex i 3 min eller 20 min, så uppkommer alltid den där brännande och svidande smärtan efteråt. Då känns det som om hela jag är sönderskavd, trots att så inte är fallet.
Men eftersom jag numera måste vara MYCKET kåt för att det ska fungera, så blir det inte lika ofta. Ibland orkar jag helt enkelt inte bli sådär superkåt, utan är bara vanligt kåt. Om du förstår vad jag försöker få fram här :crazy: Därför har vi tyvärr inte sex lika ofta längre, och ju mindre vi har sex desto mindre kommer tillfällen då jag bara blir sådär spontant kåt. Jag börjar bli avvand :(
Och jag VILL, vill, vill. Jag har alltid älskat sex, och njutit i fulla drag och aldrig haft problem med något. Så jag hoppas att gyn kan hitta något, och trolla tillbaka mig till den jag en gång var.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp