Sälja sadel för att finansiera ny häst

tolksele

Trådstartare
Har lite funderingar på att sälja min dressyrsadel för att finansiera köp av en ny häst. Väger lite fördelar och nackdelar mot varandra, fördel: får loss x antal tusen (om sadeln blir såld), nackdel: är utan dressyrsadel om den jag har nu skulle passa. Dock vet man ju inte om den passar en ny häst förrän den är inhandlad, vilket kommer ta längre tid om sadeln är kvar.

Hänger ni med i mina funderingar? Ska man behålla sadeln och vänta längre på häst, eller sälja sadeln och vänta på att köpa en ny när man har hästen?
Hur har ni gjort med befintlig utrustning i denna situation?

(flytta gärna om tråden hamnat fel)
 
Sv: Sälja sadel för att finansiera ny häst

Skulle definitivt ha hästen först och skaffa sadeln sen. Nog lättare köpa en sadel efter hästen än tvärtom ;)
 
Sv: Sälja sadel för att finansiera ny häst

Ja, precis. Är ju en liten chansning att den gamla sadeln passar även nya hästen.. Har ju dessutom tre andra liggandes där någon borde funka innan man får tag på en ny :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Jag känner att jag behöver lite hjälp med mina funderingar kring min häst. Det är så att för ungefär 1 år sedan så köpte jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 826
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 902
Senast: Tassa
·
Hästhantering Jag har precis sålt en av mina hästar då hon tyvärr inte passar just mig, och håller på och ska köpa en ny häst istället (besiktas...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: Freazer
·
Utrustning Hästen är såld och av olika skäl kommer jag inte att köpa ny häst på ett par år. Nu är frågan, ska jag sälja eller behålla...
Svar
11
· Visningar
1 619
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp