F

Fillo

Hej,
Mina sadlar till hästen har blivit för små ( vilket iuf är positivt då hon fått mera muskelr) problemet är nu att jag har fått problem med att hitta en hoppsadel som sitter bra. Hon har en väldigt lång manke i överigt rak i ryggen är som ett fullblod i typen, lite och ädel. ( imp från westfalen, Tyskland) Jag har idag en Bates och en stubben och inga av dessa passar henne längre då de inte kommer ner ordentligt över manken, är det ng som har bra sadeltips!! jag ahr ridit barbacka i över en vecka nu!!
/Anna

Sv: sadlar

jag skulle rekommendera en bates men eftersom du redan har en så blir det ju inte bra ändå :) leta reda på en sadelmakare/sadelutprovare, de brukar fixa det ganska fort! förhoppningsvis tar de dina gamla sadlar i utbyte så slipper du betala alltför mycket också...

Hej,

Jag har en bates, och den har funkat super i ca 7 månader, men nu sitter den så illa så att hon har fått trycksår av bossorna. Har lagt i det största koppjärnet men det fungerar tyvärr inte ändå.
Har säkerligen provat ut 10-15 olika sadlar på henne idag och det känns helt hopplöst!

du kan få köpa min sadel!! passar inte min kuse för fem öre...en BR Jos Lansik speciall!!

Jag köpte en Equipe evolution special till min ena häst som ser ut så som du beskriver i ryggen.

Fick den i förrgår och den är super :love:

Liknande trådar

Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 866
Senast: Oknytt
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 904
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 986
Senast: Fiorano
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar