Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast ärligt ? "Det pratas" osv ?@Farle Antar att det är JH som du reagerat på. När hon red på Friends i vintras såg sadlingen helt horribel ut och det pratades tydligen ganska mycket om det i kulisserna som jag förstod det. Ryttaren är sponsrad av ett visst sadelmärke och med tanke på den "supertysk" de använder för utprovning och utbildning förvånar det mig intet att sadeln ligger där den ligger. Tycker att det har sett aningen bättre ut på senare bilder.
Men nä, så ska inte en dressyrsade ligga. http://www.tidningenridsport.se/Global/Scaled/520x2000x2/Global-Bilder_november_2014-Kim_C_Lundin-SIHS-3_Darcia VH__MG_3396.jpg
Har sett många tävlings ryttare och hobby ryttare sadla på tok för långt fram. Då jag ifrågasatt några så har det kommit fram att de gör så för att sadeln ändå kasar bak..Reagerade starkt på att en av våra svenska ryttare i princip hade sadeln på bogbladen. Det måste ju försvåra arbetet något så fruktansvärt?
Det finns vetskap om att hoppryttare gärna sadlar för långt fram, men hur är det med våra dressyrryttare? Finns det ett mörkerantal?
Inte du heller!Och ändå lyckas de rida så j-kla mycket bättre än vi andra........
Tror inte att det på något sätt skulle finnas några av proffsen som sadlar för långt fram, men även för dem kan det kanske bli fel ibland och sadeln hamnar där den inte riktigt ska. Tror ju inte det är så att de i hemlighet sitter hemma i buskarna och rider med sadeln för långt fram. Själv lyckas jag inte få fram det steget och den bogfriheten även om jag sadlar på rumpan.
Och ändå lyckas de rida så j-kla mycket bättre än vi andra........
Tror inte att det på något sätt skulle finnas några av proffsen som sadlar för långt fram, men även för dem kan det kanske bli fel ibland och sadeln hamnar där den inte riktigt ska. Tror ju inte det är så att de i hemlighet sitter hemma i buskarna och rider med sadeln för långt fram. Själv lyckas jag inte få fram det steget och den bogfriheten även om jag sadlar på rumpan.
Ja iaf med den tyngden jag bidrar med+1 på den. Man tycker ju dom borde sätta rumpan mer under sej med sadeln därbak... :-)
Tror inte direkt någon majoritet av hoppryttarna sadlar för långt fram, det är sadlarna som ser ut att ligga lite långt fram pga hur dom är byggda. Dom har ju en annan funktion än dressyrsadeln så att säga. Är man ovan så ser det lätt ut som att dom sadlarna ligger långt fram.Reagerade starkt på att en av våra svenska ryttare i princip hade sadeln på bogbladen. Det måste ju försvåra arbetet något så fruktansvärt?
Det finns vetskap om att hoppryttare gärna sadlar för långt fram, men hur är det med våra dressyrryttare? Finns det ett mörkerantal?
Sen finns det självklart säkerligen en hel del på topp som sadlar dåligt, som rider i för hästen fel sadlar. I både hopp och dressyr. Dom är så otroligt långt ifrån perfekta. Majoriteten rider säkert dock i sadlar som ligger som dom bör ligga inom båda grenarna.