olivia04
Trådstartare
Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som ska vara utprovad till henne, den ligger väl helt ok men glider fram utan padd under. Nu har jag byggt upp den med en correction pad som jag höjer i fram och nu tycker jag den ligger bra. Men det största problemet är att jag AVSKYR den, tycker den är för liten för mig, jag hamnar i stolsits och den har halt läder, jag kan dessutom inte ha så korta läder som jag önskar utan att knäna hamnar framför sadeln.
Så nu behöver jag hjälp, självklart kan jag ta ut sadelprovare och köpa en sadel men jag har inte riktigt den budgeten just nu och klarar inte av att rida i ponnyns sadel varje dag länge till får liksom inte till nån bra ridning.
Om man endast tittar på bilden, vad skulle ni säga kan vara en sadel som passar och ungefär i vilken prisklass den ligger begagnad?
Tacksam för svar och hjälp!!
Så nu behöver jag hjälp, självklart kan jag ta ut sadelprovare och köpa en sadel men jag har inte riktigt den budgeten just nu och klarar inte av att rida i ponnyns sadel varje dag länge till får liksom inte till nån bra ridning.
Om man endast tittar på bilden, vad skulle ni säga kan vara en sadel som passar och ungefär i vilken prisklass den ligger begagnad?
Tacksam för svar och hjälp!!