Sadlar liknande CB Whitaker

paramore

Trådstartare
Jag har en nätt häst med relativt rak rygg som just nu går med en utprovad Cliff Barnsby Whitaker med vidd 4 samt en pad med ilägg fram så han ska kunna muskla på sig. Han funkar bra med den, men inte jag! Mina ben kommer utanför och jag vill ha en mer framskuren sadel.

Men vad för sadlar ligger inom samma radie som denna med nina kriterier? Han har relativt liten manke, och takformad rygg. Jag funderar på att byta in min sadel hos sadelutprovaren men då får jag ju säkert köpa en av henne och sedan vänta tills min blir såld innan jag får pengar för min gamla. Därför är jag lite nyfiken på vad andra för sadlar kan passa, skulle aldrig köpa en bara genom tips utan vill ha en utprovad men tycker det är rätt bra att veta prisradie på de andra sadlarna som kan tänkas passa :)

Jag har pratat med en annan utprovare och hon rekommenderar Ordo Equester Roma men den ser ju likadan ut som min, jag var mer intresserad av Mars men hon tror den blir för svängd.

1795920_10151936839606326_184161819_o.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 352
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Funderar på att skaffa ny hoppsadel, men jag känner att jag blir gråhårig bara av att börja tänka på det :crazy: Och det blir inte...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Miljon
·
Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
4 072
Senast: Morran
·
Utrustning Hej! Jag tar tacksamt emot tips på hoppsadel som kan passa min häst. Jag rider huvudsakligen dressyr men vill ha en hoppsadel för...
Svar
0
· Visningar
658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp