Sadlar från Jacson

ylvalill

Trådstartare
Nån som vet nåt om sadlarna från Jacson? Var inne i en ridsportbutik igår och de hade fyra olika modeller av sadlar från Jacson. Visste inte ens att Jacson hade egna sadlar :confused: De såg iaf rätt fina ut, verkade vara bra kvalitet trots att priset var minst sagt överkomligt. Jag är ju på jakt efter en billig sadel och funderar på om detta kankse kan vara ett alternativ. Tyvärr så hittar jag ingen info om sadlarna på Jacsons hemsida. Nån som vet nåt om dem? Typ hur de är i kvalitet, storlekar, bommen (svängd/rak) osv? Finns det nån info om dem nånstans på nätet? Kanske rent utav nån som har en sån sadel?

Jag köpte en brunjacson santa cruz sabine i vintras. Tycker det är en bra sadel för det priset. Min är iaf väldigt skön att rida i och ligger bra på min häst. Har haft svårt att hitta en sadel till min häst som ser ut litegrann som en gunghäst ;) Tycker att kvaliten på lädret är väldigt bra oxå, ser även ut att vara bra hantverk på dem (kan iofs inte så mycket om sånt)Så jag skulle absolut rekomendera en sådan. pm:a mig om du vill veta nått mer

Har nu fått info direkt från Jacson om att dessa sadlar är stoppade med syntetull. Är det någonting man vågar satsa på verkligen? Kände på sadeln i affären och tyckte att den verkade jämn och fin samt mjuk i stoppningen så den kändes ju bra men hur bra är det egentligen? Vad är egentligen problemet med syntetstoppning?

Liknande trådar

Utrustning Jag har sökt information om några sadlar under sista tiden, då jag är på jakt efter en dressyrsadel av god kvalitet. Men kvalité...
2
Svar
24
· Visningar
4 286
Senast: palle
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 925
Utrustning Fick en Globus Loke utprovad till hästen i början av sommaren och den ligger verkligen helt kanon! Nu är jag ute efter en mer renodlad...
Svar
2
· Visningar
1 490
Senast: Aleel
·
Utrustning Jag behöver lite erfarenheter från allvetande buke här. Unghästen har explosionsväxt de senaste månaderna och sadeln är nu en katastrof...
Svar
6
· Visningar
3 147
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka