sadelvärmare till westernsadel?

danilo

Trådstartare
Är det någon som vet om det finns att köpa måntro? Jag tänker att det vore så skönt om baken snart när det blir kallare :)

Sv: sadelvärmare till westernsadel?

Jag modifierade en fårskinnsvojlock och satt på.
Helt perfekt

finns både i fårskinn och syntet, som går över hornet eller slutar innan...
det förstnämnda ser helt enormt skönt ut, funderar på att satsa på det nu i vinter... varken helt eller halvt billigt dock....:grin:

Enklaste är att gå till tygaffären o köpa nåt luddigt o varmt i lagom stl o sy fast dubbla band i varje hörne. Avsolut billigast o bäst, dessutom kan man välja färg själv :-)

Finns de som bara täcker sitsen; slutar före eller går över hornet. Det finns också de som även täcker fendrarna.

Fårskinnspläd från ikea! :D

18900726.jpg

25368141.jpg

Åh! Det såg skönt ut!
Hur tusan har du fäst den? Snurrat runt hornet ser jag men sen då?
Jag tänker nämligen härma din idé :D

hej! jag har en sadelvärmare till "min" Westernsadel, också en päls från IKEA skulle jag gissa. längst fram på "pälsen" så är den lite rundformad... på undersidan har vi klippt/skärt upp ett hål som ett kryss och sedan trär igenom hornet, sedan är det bara att sitta upp och det rör sig inte alls... kan fixa ett kort när jag åker till stallet i morgon om ni vill se hur jag menar? Mvh Johanna :)

Jag har 3 varianter

Ett gammalt fårskinn jag haft till barnvagnen

32664690.jpg

Och 2 från Rusta

32736743.jpg

32847708.jpg

Jag har gjort en skåra för hornet, och där bak 2 hål på vardera sida och knutit en knut

Finns mysiga på scandinavian western för en 1000-lapp, men du kan säkert få tag på billigare och göra själv.

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
352
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Jag vill köpa en begagnad westernsadel till min 3,5 åriga quarter. Vad tror ni skulle passa denna rygg?
Svar
0
· Visningar
405
Senast: Hasselört
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 562
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka